Marketingtips - Catch-all e-mailadres
Soms hoor je wel eens dat iemand je een mailtje heeft gestuurd, maar dat je een paar weken later nog niets hebt ontvangen. Na onderzoek bij de persoon blijkt dat het mailadres verkeerd is geschreven. Zoiets gebeurt erg vaak. En de schade hiervan is enorm. Boze leveranciers, teleurgestelde klanten, deadlines die niet gehaald worden... De ander denkt dat zijn mail is aangekomen, maar jij krijgt niets. Dat kan zomaar imagoschade opleveren.
Maar er bestaat een heel eenvoudige oplossing voor, het catch-all e-mailadres! In vrijwel elk hostingpakket is de catch-all functie aanwezig, maar heel weinig bedrijven maken er gebruik van. Terwijl een handeling van 5 minuten veel ellende en omzet kan besparen.
Het instellen van een Catch-all e-mailadres is afhankelijk van het hostingbedrijf. Maar bij praktisch elk hostingpakket is het mogelijk om een catch-all in te stellen. Check daarom de de documentatie van je hostingbedrijf of neem even contact met ze op. Het instellen van de mailbox in bijvoorbeeld outlook of Gmail gaat op precies dezelfde wijze als je een normale mailbox zou instellen.
Nadeel Catch-all
Waarom staat een Catch-all e-mailadres niet standaard ingesteld? Er is één groot nadeel bij een catch-all mailadres: spam! Spammers proberen namelijk allerlei mailadressen uit waarbij ze het gedeelte voor de @ gewoon eindeloos testen. Bij jouw mailadres kunnen ze in dat geval spam naar alle e-mailadressen sturen. Een goede spamfilter is daarom een vereiste.