Excel 2010 Basis e-learning
€100, aangeboden door Learnit Training
De spil in uw organisatie worden ?n blijven, dat is wat een goede accountmanager dient na te streven. U houdt niet alleen de contacten met de klanten warm, maar u gaat ook op zoek naar nieuwe klanten en gaat na of zij tevreden zijn over de afgenomen diensten of producten. Dit communiceert u vervolgens op effectieve wijze met de andere afdelingen binnen het bedrijf. Als accountmanager moet u dus over heel wat vaardigheden beschikken om uw werk goed te kunnen doen. In deze training legt u een goede basis voor uw werk als accountmanager. Er is ruimschoots aandacht voor het ontwikkelen van uw commerci?le vaardigheden. U leert hoe u de meerwaarde van uw organisatie kunt aantonen bij de klant, met als resultaat het behalven van hogere targets en een vaste klantenkring die blijft terugkomen.
Een ander belangrijk onderdeel van de training is relatiemanagement. U leert hoe u zowel 'koude' als 'warme' contacten onderhoudt. Niet met een standaard verkooppraatje, maar door gerichte vragen te stellen en een proactieve houding aan te nemen. U leert klantgericht denken, werken en effectiever en persoonlijker communiceren. Na deze training kunt u zich beter inleven in de klant en weet u hoe u actief kunt informeren naar zijn of haar wensen. Daarbij besteden we veel aandacht aan het centraal zetten van de bedrijfsdoelstelling van de klant, zodat de kans groter wordt dat deze met u in zee gaat.
Onderwerpen
Het opstellen van een accountplan
Ontwikkelingen binnen accountmanagement
Een klantanalyse maken
Het verkopen van producten en/of diensten
Klantgericht telefoneren
Uw persoonlijke rol en kwaliteiten onderkennen en ontwikkelen
Interne en externe klantgerichtheid inzetten
Welke klantbehoeften en motivatoren er zijn
Keuzeprocessen begeleiden
Be?nvloedingsvaardigheden ontwikkelen
De marketingmix inzetten
Luister- en gespreksvaardigheden, inclusief vraagtechnieken
Een doelgericht gesprek voeren en het leiden en sturen ervan
Omgaan met emoties en weerstanden
Voorstellen presenteren
Na de training heeft u meer inzicht in uw eigen rol en vaardigheden gedurende het contact met klanten. In de training wordt geoefend met rollenspellen, videoanalyse en onderlinge feedback. Theorie wordt meteen in de praktijk gebracht. We gaan uit van uw persoonlijke kwaliteiten en daarom ontwikkelt u, passend bij uw eigen stijl, manieren om met verschillende situaties en personen om te gaan. Na het volgen van deze training weet u hoe de klant behandeld wil worden. U speelt hier goed op in en u communiceert helder en open met zowel de klant als andere afdelingen binnen uw eigen bedrijf. Klanten doen graag zaken met u en u bent en blijft de spil in de organisatie.
Doelgroep:
Deze training is bij uitstek geschikt als u zich herkent in ??n of meer van onderstaande punten:
U wilt uw effectiviteit als accountmanager vergroten
U wilt een sterk theoretisch fundament hebben omtrent uw werk als accountmanger
U (eveneens) op zoek bent naar praktijkervaring: hoe is het om uw werk anders in te richten?