Excel 2010 Vervolg e-learning
€100, aangeboden door Learnit Training
De mate waarin uw advies wordt begrepen, geaccepteerd en gebruikt, hangt voor een groot deel af van hoe dat advies gebracht wordt. Dat u als adviseur beschikt over de juiste kennis en vaardigheden staat buiten kijf, maar hoe overtuigt u daar de opdrachtgever van? In deze training ontwikkelt u op deze vraag een persoonlijk antwoord, want de manier waarop we onze overtuigingskracht versterken is voor iedereen verschillend. Maar aan de basis liggen een aantal instrumenten waar geen adviseur buiten kan, zoals het om kunnen gaan met weerstand, de waarde van uw expertise en kennis overbrengen en het kunnen inzetten van verschillende gespreksvaardigheden die de kwaliteit van het adviesproces verhogen.
Uw persoonlijke stijl wordt dus als uitgangspunt genomen, waarbij u natuurlijk zelf bepaalt welke van de aangeboden technieken en adviezen u integreert in uw dagelijkse praktijk. Het gehele adviesproces wordt doorlopen - van opdrachtaanvraag tot eindgesprek. Na afloop van de training bent u in staat op een gestructureerde en overtuigende manier adviezen uit te brengen.
Onderwerpen
Analyseren: luisteren, samenvatten en doorvragen
Het stellen van een diagnose: brainstormen en mindmappen
Draagvlak cre?ren: het herkennen van weerstand en hiermee omgaan
Het eindgesprek voeren: overtuigende vaardigheden inzetten
Verschillende adviesstijlen inzetten: leer uw adviesstijl aanpassen aan het type klant
Zelfkennis: uw persoonlijke stijl
Werken aan een goede samenwerkingsrelatie
Oplossen van conflicten
Gesprekstechnieken inzetten
Het project evalueren
Doelgroep
De training is bij uitstek geschikt voor specialisten, deskundigen, stafmedewerkers en beginnende interne- en externe adviseurs. De deelnemers hebben weinig ervaring op het gebied van adviseren en willen hier meer over leren.
De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit ziet. Toch kan de inhoud iets verschillen per cursus, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en de leerdoelen van de cursisten. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de deelnemers ge?nventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van een training bepaald.