Een strategisch Marketingplan schrijven
€1995, aangeboden door SRM
Een Strategisch Marketingplan schrijven
Soms heb je het gevoel dat het door je bedrijf gevoerde marketingbeleid ‘scherper’ zou kunnen. Je ziet bijvoorbeeld dat de concurrentie een aantal zaken slimmer aanpakt. Of dat bepaalde ontwikkelingen sneller gaan dan verwacht (bijvoorbeeld op online gebied), waardoor klanten weglopen. Wil je weten hoe je het marketingbeleid kunt aanscherpen? Maar je hebt geen tijd of behoefte om een van onze uitgebreide NIMA Marketingopleidingen te volgen? Dan is onze compacte training Een Strategisch Marketingplan schrijven de juiste keuze.
De training Een Strategisch Marketingplan schrijven verschaft je de kennis én de vaardigheden om marketingvraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid. Je leert hoe je een goed (online en/of offline) marketingplan op een consumentenmarkt of een B2B markt opstelt, en hoe dat plan concreet kan worden uitgevoerd binnen jouw organisatie.
Kortom: je leert hoe het marketingbeleid van je organisatie kan worden aangescherpt en hoe dit beleid concreet moet worden uitgewerkt in een operationeel marketingplan.
Voor wie bedoeld
Je bent (mede)verantwoordelijk voor het marketingbeleid van een product, dienst of merk. Je beschikt op basis van je hbo of universitaire vooropleiding over een redelijke hoeveelheid marketingkennis. Maar de concrete toepassing van deze kennis in je huidige baan blijkt lastig. Je hebt behoefte aan een training die glashelder maakt hoe je een marketingplan opstelt en (vooral) hoe je ervoor zorgt dat zo’n plan ook wordt uitgevoerd.
Of:
Je bent niet (direct) verantwoordelijk voor het marketingbeleid, maar je bent er wel bij betrokken. Bijvoorbeeld vanuit een financiële, technische of salesfunctie. Je wilt beter in staat zijn mee te denken over het commerciële beleid en het door de marketingafdeling geformuleerde beleid kunnen evalueren. Je beschikt over een hbo of universitair denkniveau.
Jouw collega-deelnemers
Jouw collega-deelnemers beschikken net als jij over hbo of universitair denkniveau en hebben meerdere jaren praktijkervaring. Je zult tijdens de training zien hoe anderen omgaan met problemen en dat ze daarbij andere accenten leggen. Daarom werk je tijdens deze training in teamverband aan praktijkopdrachten. Het uitwisselen van kennis en ervaring met jouw collega-deelnemers is een interessant aspect en biedt je de nodige ruimte om te netwerken.
Docenten en trainers
De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis, ruime en actuele marketing ervaring en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. We maken zeker tijdens deze training uitsluitend gebruik van docenten die in hun beroepspraktijk veelvuldig betrokken zijn geweest bij het opstellen en/of beoordelen van marketingplannen.