Training Online Marketing (TOM)
€1286, aangeboden door AVENA Health Concepts
Het speelveld van marketing is de afgelopen decennia sterk veranderd. Gebruik van internet is voor de meeste Nederlanders onderdeel geworden van het dagelijks leven. Het gedrag van consumenten en zakelijke afnemers is er ingrijpend door gewijzigd. Kennis van online consumentengedrag en online marketing is van vitaal belang voor marketeers. De moderne marketeer moet niet alleen weten hoe online marketingcommunicatie werkt maar ook hoe internet voor bijvoorbeeld productrealisatie, marktonderzoek of distributie ingezet kan worden (Basisboek Online Marketing, Visser en Sikkenga 2016).
Doelgroep: Alle medewerkers die kennis willen maken met de basis online marketing
Duur:Â Het vijfdaagse programma kent de volgende hoofdonderwerpen die als kapstok dienen voor de lessen.
Dag 1 van 5Â Â Â Businessmodel + Content
Dag 2 van 5Â Â Â Online Funnel + SEO
Dag 3 van 5Â Â Â SEA
Dag 4 van 5Â Â Â Social Media
Dag 5 van 5Â Â Â Google Analytics
Opdracht: de deelnemers schrijven zelf een rapport voor een bedrijf of organisatie naar keuze waar alle theorie in terugkomt.
Trainer: De trainer de heer MG Buijs heeft twee jaar lang de minor online marketing voor de Hogeschool Rotterdam mede vorm gegeven van 2015 tot 2017. In deze lessen was er altijd een balans tussen theorie en praktische toepasbaarheid van het geleerde.
Boek: Het boek dat gebruikt kan worden als achtergrond materiaal is het basisboek online marketing van Visser (ISBN 978-90-01-85095-1, tweede druk).