Cisco Sales Fundamentals [CISAFU]
€895, aangeboden door Global Knowledge
OVERVIEW
Nederlands:
De training Cisco Sales Fundamentals is onderdeel van de Cisco Channel Academy. De Cisco Channel Academy is een opleidingsprogramma van Global Knowledge voor commerciële medewerkers werkzaam bij Cisco channel partners waarin de essenties van alle sales activiteiten in combinatie met Cisco productkennis worden behandeld. De Cisco Channel Academy heeft als doel de prestaties van commerciële medewerkers werkzaam in de Cisco channel structureel te verbeteren door de hiervoor vereiste Cisco productkennis verder te ontwikkelen aangevuld met specifieke commerciële vaardigheden.
In de Cisco Sales Fundamentals training krijgen de deelnemers inzicht in de producten en diensten die Cisco aanbiedt in de markt. In slechts 2 dagen krijgt u kennis van de producten en diensten van Cisco, hoe u ze kunt positioneren in de markt, wie de doelgroep is, etc. Daarnaast leert u ook de vaardigheden hoe u de producten en diensten van Cisco het beste kunt aanbieden bij uw klanten.
Dag 1 van de training staat in het teken van het opdoen van kennis over de producten en diensten.
Op dag 2 leert u de vaardigheden om de producten en diensten van Cisco succesvol te kunnen aanbieden bij uw klanten.
================================
English:
The Cisco Sales Fundamentals training course is part of the Cisco Channel Academy. The Cisco Channel Academy is a Global Knowledge training programme for commercial employees working at Cisco Channel Partners. The training covers the basics of all sales activities combined with Cisco product knowledge. The Cisco Channel Academy aims to fundamentally improve the performance of commercial employees working in the Cisco channel by further developing employees' basic knowledge of Cisco products, supplemented with specific commercial skills.
During the Cisco Sales Fundamentals Training Course, participants gain an insight into the Cisco products and services that are on the market. In just 2 days, you learn about Cisco's products and services, how you can position them in the market, who the target group is and so on. You also learn the skills you need to optimally offer Cisco's products and services to your customers.
During day 1 of the course, the focus is on gaining knowledge of the products and services.
On day 2, you learn the skills you need to successfully offer Cisco's products and services to your customers.
OBJECTIVES
Nederlands:
Na afloop van deze training bent u in staat om:
- Cisco producten en diensten te positioneren te positioneren bij uw klanten
- De juiste Cisco oplossingen aan te bieden passend bij de wensen van uw klanten
- Vaardigheden toe te passen die uw kans op een succesvolle verkoop vergroten
=================
English:
After completing this training, you will be able to:
- Position Cisco's products and services to your customer
- Offer the right Cisco solutions to meet your customers’ needs
- Use skills that increase the chances of a successful sale
AUDIENCE
Nederlands:
De training Cisco Sales Fundaments is met name bedoeld voor
- Inside sales medewerkers
- Account Managers
werkzaam bij Cisco channel partners die kennis willen opdoen van de oplossingen van Cisco, inclusief de vaardigheden om deze producten en diensten succesvol in de markt kunnen aanbieden.
==============
English:
The Cisco Sales Fundamentals Training Course is intended for:
- Inside sales employees
- Account managers
working at Cisco Channel Partners who want to learn about Cisco solutions and acquire the skills needed to successfully sell these products and services.
CONTENT
Nederlands:
Dag 1:
De eerste dag staat in het teken van het opdoen van Cisco productkennis. De volgende begrippen worden tijdens de training behandeld:Â
Cisco Basiskennis
- Introductie Cisco
- Technologie trends
- Cisco oplossingen
o Enterprise Networks
o Security
o Data Center
o Cloud
o Service Provider
o Mobility
o Collaboration
o Internet of Things (IoT)
o Software Defined Networking (SDN)
- Hoe, waar en bij wie positioneren?
- Concurrerende producten/diensten?
- How to beat the competition (USP’s)?
Dag 2:
De tweede dag staat in het teken van het verbeteren van de sales vaardigheden. De volgende onderwerpen komen aan de orde:
Â
Sales training met Cisco basis training als kapstok
Â
Ochtend:
- Wie is de klant?
- Wie is mijn gesprekspartner?
- Hoe vind ik aansluiting?
- De juiste inventarisatie (behoefte creëren middels juiste vraagstelling)
- Communicatievaardigheden (vraagstelling/soorten vragen/effecten)
Middag:
- Belvaardigheden (belstructuur, effectief in contact komen met de klant)
- Wat wel doen, wat niet (do & don’ts)
- Hoe langs de receptioniste?
- Vervolg geven aan de besproken actie
- Informatieverwerking in het systeem
=================
English:
Day 1:
The first day is focused on gaining knowledge of the products and services. The following concepts are covered during the course:Â
Cisco Fundamental Knowledge
- Introduction to Cisco
- Technological trends
- Cisco solutions
o Enterprise Networks
o Security
o Data Center
o Cloud
o Service Provider
o Mobility
o Collaboration
o Internet of Things (IoT)
o Software Defined Networking (SDN)
- The how, where and who of positioning
- Competing products/services
- How to beat the competition (USPs)
Day 2:
The second day is focused on improving sales skills. The following subjects are covered:
Â
Sales training with Cisco basic training as a framework
Â
Morning:
- Who is the customer?
- Who is my conversation partner?
- How do I connect?
- Asking the right questions (creating need with the right questioning)
- Communication skills (questioning/types of questions/effects)
Afternoon:
- Telephone skills (phone conversation structure, effective contact with customers)
- What you should and shouldn't do (dos and don’ts)
- How to get past the receptionist
- Following up on the action discussed
- Adding information to the system