Copywriting Module 1
€895, aangeboden door Conceptontwikkeling.pro Lisa van Noorden
Cursus copywriting module 1
DAG 1 STORYTELLING EN SCENARIOBUILDING
DAG 2Â FOCUS EN TONE OF VOICE
Wie wel eens geluisterd heeft naar Steve Jobs, Maya Angelou of Mohammed Ali weet dat de kracht van hun presentatie vooral ligt in hun vermogen om verhalen te vertellen. Daarin schuilt een groot onderscheidend potentieel. Ook jouw merk kan veel winnen bij sterk geschreven teksten. Met goede commerciële copy kun je met de juiste woorden, ritme en tone of voice je doelgroep in het hart raken.
Alle skills hiervoor leer je in deze cursus copywriting. In twee modules leer je schrijven met:
- Een goed concept
- Een sterk scenario
- Een op conversie gerichte aanpak
- Een eigen tone of voice
- Focus op wat echt belangrijk is
- Pakkende slogans en payoffs
DAG 1 STORYTELLING EN SCENARIOBUILDING
Een boeiend verhaal kunnen schrijven ligt voor een copywriter natuurlijk voor de hand, maar hoe doe je copywriting eigenlijk echt goed? Je vertrekt bij je doel en je doelgroep. Voor wie schrijf je en wat wil je met deze groep bereiken? Een website bezoeken? Naar een evenement gaan? Een product kopen? Het maakt nogal verschil.
In de eerste dag van de cursus copywriting begin je bij de basis van het verhalen schrijven. Je doel en je doelstellingen verwerk je in een concept. Daarop ontwikkel je het scenario dat jouw doelgroep het meest zal aanspreken. Je schept hiermee een complete wereld in de gedachten van je lezerspubliek, die veel dieper gaat dan het aantal woorden dat je tot je beschikking hebt. En je leert wat de kracht is van citaten, testimonials en andere echte verhalen.
DAG 2Â FOCUS EN TONE OF VOICE
Van klanten krijg je heel veel informatie en eigenlijk vinden ze alles belangrijk. Aan jou de taak om hoofdzaken en bijzaken te onderscheiden en focus aan te brengen in je tekst. Door te focussen bepaal jij als copywriter precies hoe de lezer het verhaal van de klant tot zich neemt en roep je gericht emoties op. Zo help je de klant naar succes.
Een goede copywriter herken je aan zijn of haar signatuur. Net zoals je een kunstenaar aan zijn handschrift herkent. Het tempo, ritme en de woordkeuze bepalen samen de signatuur van de schrijver. Hiermee kun jij je als copywriter onderscheiden van je conculega’s. Een goede copywriter beheerst verschillende signaturen. Want de ene doelgroep is de andere niet. En elke merkpersoonlijkheid vraagt om een andere tone of voice. De tone of voice bepaal je samen met de klant, en is gebaseerd op het karakter van het merk en de doelgroep waarvoor je schrijft.
Programma
DAG 1 STORYTELLING EN SCENARIO
OCHTEND
- Introductie
- Briefing en Doelgroep
- Visie en conceptontwikkeling
- Oefening visievorming
- Mindmap techniek voor conceptontwikkeling
- Mindmap oefening
MIDDAG
- Scenariotypen en scenario building
- Heroes Journey
- Toepassen van scenarios in korte en lange teksten
- Ontwikkel je eigen scenario
- Tussentijdse opdracht voor de groep
DAG 2 FOCUS EN TONE OF VOICE
OCHTEND
- Focussen op de essentie van je boodschap
- Focus vasthouden in je scenario
- Effectief en bondig schrijven
- Werken aan een case
- Verschillende signaturen en tone of voice
MIDDAG
- Merkpersoonlijkheid en identiteit
- Tone of voice bepalen op basis van merkwaarden
- De kracht van metaforen
- Het versterken van je signatuur door:
Activerend schrijven
Inspirerend schrijven