Copywriting Module 2
€895, aangeboden door Conceptontwikkeling.pro Lisa van Noorden
Cursus copywriting module 2
DAG 1Â SCHRIJVEN VOOR ONLINE MARKETING
DAG 2Â PAYOFFS, SLOGANS EN CORPORATE STORY
Dag 1: Hoe genereer je traffic naar je site of laat je je aanhang op Instagram groeien? Conversiegericht schrijven is voor het succes van sites en social media een van de belangrijkste tools. Elk medium heeft zijn eigen regels. Je content moet opvallend zijn en aansluiten bij de informatiebehoefte van je doelgroep. Maar het moet ook goed vindbaar en deelbaar zijn.
We gaan aan de slag met medium specifiek schrijven; voor een website, blog, Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Daarnaast kijken we naar de beginselen van Search Engine Optimalisation; schrijven met zoekmachines in gedachten.
Dag 2: Payoffs en slogans schrijven vergt echte creativiteit. Met een goede payoff of slogan geef je concepten, pitches, merken en campagnes een wowfactor. Hoe schrijf je zo’n ultrakorte rake zin? Sommigen hebben er van nature aanleg voor en anderen struikelen over woorden. In dit deel van de cursus copywriting geven we je alle tools en tricks om gouden combinaties te schrijven.
In de middag ga je aan de slag met het schrijven van een compacte corporate story. Je schrijft een korte tekst die de essentie van je bedrijf weergeeft. De corporate story verhaalt op een soepele manier wat je doet, waarom je het doet, en hoe je het doet. De korte corporate story kan steeds worden hergebruikt en voorkomen op de website, in een folder, onderaan een persbericht of een vacature.
Programma
DAG 1Â SCHRIJVEN VOOR ONLINE MARKETING
OCHTEND
- Shareability; wat delen doelgroepen?
- Conversiegericht schrijven
- Crossmediaal en transmediaal communiceren
- Een scenario transmediaal uitzetten
MIDDAG
- Schrijven voor Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en nieuwsbrieven
- Hoe schrijf je voor zoekmachines (SEO)
- Oefenen op een SEO- vriendelijke tekst
- Bespreken resultaten
DAG 2Â PAYOFFS, SLOGANS EN CORPORATE STORY
OCHTEND
- Het verschil tussen een payoff en een slogan
- Tips en tricks van de pro
- Oefenen op een case: zelf een payoff schrijven
- Oefenen op een case: zelf een slogan schrijven
MIDDAG
- Het belang van een sterke corporate story
- Storytelling toepassen in je corporate story
- De tone of voice kiezen voor je corporate story
- Werken aan een case: je eigen corporate story.