ITIL® Foundation
€1295, aangeboden door Capgemini Academy
Korte beschrijving:
ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management. Het maakt het mogelijk IT diensten nog efficienter en effectiever te leveren, met als gevolg meer tevreden klanten. Deze ITIL Foundation cursus is gebasseerd op de 2011 publicatie, dit is de opvolger van ITIL v3. Om optimaal te kunnen acteren in een op ITIL® gebaseerde IT omgeving is basiskennis van ITIL® noodzakelijk. Zodat iedereen "dezelfde taal spreekt". Deze opleiding geeft de basis voor iedereen die werkt in een ITIL® omgeving.
Doelgroep:
Deze training is voor mensen die activiteiten uitvoeren in ITIL® processen of berokken zijn bij de inrichting of verbetering van de IT Service Management omgeving. Je bent bijvoorbeeld een: - Servicedesk medewerker - Change manager - Service manager - Delivery manager - 2e lijn support medewerkerDaarnaast is deze training geschikt voor deelnemers die inzicht willen krijgen in de meest recente versie van ITIL®, het ITIL® Foundation certificaat willen behalen of een vervolg opleiding in ITIL® willen volgen.
Voorvereisten:
De deelnemers aan moeten beschikken over basiskennis op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring van ongeveer 1 tot 2 jaar in een Service Management omgeving.
Doelstelling:
Deze opleiding helpt je groeien in het vak van IT Servicemanagement met ITIL. Het geeft je een overzicht op Foundation niveau van het hele ITIL framework. het behandeld de fases, functies en de meeste processen. Na het volgen van de training bent je klaar voor het officiele ITIL® Foundation examen en als je slaagt geeft dit toegang tot de overige ITIL® opleidingen en certificeringen.