Klantgericht telefoneren
€735, aangeboden door Opleidingscentrum Haaglanden
Klantgericht telefoneren
Hoe bereid ik mij voor op mijn gesprek? Hoe behoud ik structuur in mijn telefoongesprekken? Hoe kan ik mij optimaal verplaatsen in de positie en emoties van de klant? Hoe ga ik om met woede en geagiteerd gedrag? Welke gesprekstechnieken kunnen mij helpen constructief te reageren op klachten?
Communicatie is de rode draad bij het voeren van een telefoongesprek. Wanneer is er sprake van een optimale communicatie? En door welke factoren kan dit proces worden verstoord?
In deze training Klantgericht telefoneren leer je klantgerichte en probleemoplossende technieken te hanteren die je helpen om met gemak te bouwen aan een professionele en betrokken klantrelatie.
voor wie
De training is bestemd voor medewerkers die veelvuldig telefonisch contact hebben met klanten, zoals receptionistes, telefonistes, secretaresses, callcenteragents en medewerkers van commerciële binnen- en buitendiensten.
resultaten
Na afloop van de training:
- weet je hoe een optimale telefonische communicatie bereikt kan worden;
- ken je de telefoonetiquette;
- kun je de vaardigheden die noodzakelijk zijn voor het voeren van goede telefoongesprekken benoemen en op professionele wijze toepassen;
- is je inzicht in het stellen van de juiste vragen en het structureren van telefoongesprekken vergroot;
- ben je in staat je kernkwaliteiten aan te geven;
- kun je emoties van zowel je klant als jezelf herkennen en erkennen;
- heb je de trainingthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.
aanpak
Deze workshop wordt in tempo, klassikaal verzorgd. Voor kleine groepen met persoonlijke aandacht. Een enthousiaste trainer verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg en aansprekende praktijkvoorbeelden. Dit wordt afgewisseld met opdrachten die je op de pc uitvoert.
Je pc in onze lesruimte is van tevoren uitgerust met de door jou gewenste versie en taal van Office. (Bijvoorbeeld Office 2013, Nederlands of Engels). De taal kun je apart op het inschrijfformulier aangeven.
Wissel ervaringen uit met de andere deelnemers, overlaad de trainer met vragen en neem je praktijkvoorbeelden mee!
tijden
De opleiding duurt twee dagen. De lesdagen beginnen om 9.30 uur en eindigen om 16.30 uur. Aan het eind van de opleiding ontvang je een certificaat.