Klantgericht telefoneren in het Duits
€735, aangeboden door Opleidingscentrum Haaglanden
Kann ich bitte eine Nachricht hinterlassen?
Meer dan 120 miljoen mensen spreken Duits in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Luxemburg, België, Noord-Italië en in het oosten van Frankrijk. Duits is een sleuteltaal binnen de Europese Gemeenschap en ook voor je contacten met Oost-Europa vaak onmisbaar. Kennis van de Duitse taal vergemakkelijkt de zakelijke communicatie met je collega's of handelspartners in Duitse afzetgebieden.
voor wie
Deze training is bestemd voor receptionisten, telefonistes, secretaresses en andere medewerkers die regelmatig telefoneren in het Duits.
resultaten
Na afloop van de training:
- kun je Duitssprekende relaties correct te woord staan in het Duits;
- heb je inzicht in cultuurverschillen en zakelijk etiquette;
- ken je de richtlijnen voor de te volgen gespreksstrategie;
- beschik je over het voor de situatie meest gebruikelijke idioom;
- pas je de vaardigheden die noodzakelijk zijn voor het voeren van goede telefoongesprekken professioneel in het Duits toe;
- heb je de thema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.
aanpak
De lesstof wordt klassikaal onderwezen. Een enthousiaste trainer verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden en praktische tips. Je doet oefeningen met telefoonsimulatie en rollenspelen, waarop je feedback geeft en krijgt.Â
Bij aanvang inventariseert de trainer je leerbehoefte. Gedurende de training wordt deze zo veel mogelijk ingevuld via toelichtingen vanuit theoretische en praktische invalshoeken, aangevuld met de ervaringen van de trainer.
Op de eerste lesdag krijg je huiswerk mee. Daarmee kun je in de tussenliggende periode in de praktijk oefenen.
Naast de gebruikelijke lesmaterialen en het naslagwerk ontvang je een handzame geplastificeerde telefoonkaart Duits. Deze is voorzien van de meest praktische zinnen voor het adequaat telefoneren in het Duits.
Wissel ervaringen uit met de andere deelnemers, overlaad de trainer met vragen en neem de situaties uit je werkpraktijk mee!