ITIL Foundation (ITIL met slagingsgarantie!)
€900, aangeboden door IT Management Group BV
ITIL® FOUNDATION
Voor organisaties is het in toenemende mate belangrijk dat de IT-dienstverlening de bedrijfsprocessen goed ondersteunt. Het vakgebied IT Service Management houdt zich bezig met het inrichten, managen en optimaliseren van de IT-dienstverlening. ITIL bevat concepten en processen voor het zo effectief mogelijk managen van de IT-dienstverlening. Nieuw is bijvoorbeeld de Service Lifecycle. Dit concept tracht maximale alignment tussen business en IT te bewerkstelligen.
Uw profiel
Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar.
Professioneel en praktijkgericht
In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
1. IT Servicemanagement;
2. Procesmatig werken;
3. De opbouw, de begrippen en het doel van ITIL®;
4. De IT Service Lifecycle;
5. De processen en functies van de verschillende stadia binnen de IT Service Lifecycle (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement);
6. Examentraining.
De kern van ITIL® is de Service Lifecycle die bestaat uit vijf fasen:
• Service Strategy: de fase van het ontwerpen, ontwikkelen en het implementeren van servicemanagement als een strategisch middel;
• Service Design: de ontwerpfase voor het ontwikkelen van IT-diensten, inclusief architectuur, processen, beleid en documenten. Uitgangspunt hierbij is voldoen aan huidige en toekomstige businessbehoeften;
• Service Transition: de fase waarin de specificaties die bij Service Design zijn ontwikkeld worden omgezet naar nieuwe of gewijzigde IT-diensten;
• Service Operation: de fase waarin IT-diensten worden ondersteund en waarbij ernaar gestreefd wordt de IT-diensten zo effectief en efficiënt mogelijk in te richten om zo een zo groot mogelijke toegevoegde waarde te zijn voor de klant en de ICT-dienstverlener;
• Continual Service Improvement: de fase waarin de (toegevoegde) waarde voor de klanten wordt onderhouden, door verbeteringen in het ontwerp door te voeren en vernieuwde diensten te introduceren.
Trainingsduur en kosten
De training ITIL Foundation duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. Het examengeld ITIL Foundation bedraagt €230,- excl. BTW. Het examen wordt direct aansluitend aan de derde trainingsdag op locatie afgenomen. Het ITIL Foundation examen op basis van open inschrijving wordt u aangeboden met slagingsgarantie! . De slagingsgarantie houdt in dat u – mocht u onverhoopt toch niet in één keer voor het examen slagen – u eenmalig op kosten van de IT Management Group kosteloos herexamen kunt afleggen.
Docenten en locaties
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardigelocaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.