Klantgericht telefoneren in het Engels
€735, aangeboden door Opleidingscentrum Haaglanden
How to break the language barrier?
How to create a good relationship with the customer?
Hoe bereid ik mij voor op een gesprek met een niet-Nederlandstalige gesprekspartner? Hoe ga ik om met de taalbarrière en cultuurverschillen? En met bezwaren en lastige telefoongesprekken? Communicatie is de rode draad bij het voeren van een telefoongesprek. Als taal een probleem is, kan je communicatie verstoord worden.
In deze telefoontraining leer je technieken om de taalbarrière op te heffen en om klantgerichte telefoongesprekken in het Engels te voeren.
voor wie
Je hebt regelmatig telefonisch contact met Engelstalige klanten. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als receptionist(e), telefonist(e), secretarieel medewerker, secretaresse, callcenteragent of medewerk(st)er commerciële binnendienst.
resultaten
Na afloop van de training:
- kun je Engelssprekende klanten uitstekend te woord staan;
- ken je de telefoonetiquette;
- is je inzicht in het stellen van de juiste vragen en het structureren van telefoongesprekken vergroot;
- pas je de noodzakelijke basisvaardigheden voor het voeren van goede telefoongesprekken professioneel toe;
- heb je de lesthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken;
- heb je technieken geleerd om je taalbarrière op te heffen;
- kun je lastige telefoongesprekken ombuigen naar constructieve gesprekken én kun je een professionele en betrokken relatie op bouwen met je klant.
aanpak
Een enthousiaste trainer verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden en praktische tips. Je doet oefeningen met telefoonsimulatie en rollenspelen, waarop je feedback geeft en krijgt.Â
Bij aanvang inventariseert de trainer je leerwensen. Gedurende de training wordt je leerwens zoveel mogelijk ingevuld via toelichtingen vanuit theoretische en praktische invalshoeken, aangevuld met de ervaringen van de trainer.
Op de eerste lesdag krijg je huiswerk mee. Daarmee kun je in de tussenliggende periode in de praktijk oefenen.
Naast de gebruikelijke lesmaterialen en het naslagwerk ontvang je een handzame geplastificeerde telefoonkaart Engels. Deze is voorzien van de meest praktische zinnen voor het adequaat telefoneren in het Engels.
Wissel ervaringen uit met de andere deelnemers, overlaad de trainer met vragen en neem de situaties uit je werkpraktijk mee!