Training professioneel en klantgericht telefoneren
€1085, aangeboden door XL10 Training
- Je wilt professioneler en klantgerichter telefoneren? - gespreksvaardighedenÂ
- Je communicatietechnieken tijdens het telefoneren verbeteren?
- Je overtuigingskracht vergroten? - communicatietechnieken
- Meer initiatief tonen? - gespreksvaardigheden
- Meer de leiding nemen en houden in het gesprek? - gesprekstechniekenÂ
- Je gespreksvaardigheden en gesprekstechnieken verbeteren?Â
In deze training ontwikkel je alle communicatievevaardigheden om je klanten professioneel te woord te staan tijdens het telefoneren en om ook in moeilijke telefoongesprekken te bereiken wat je wilt, zelfs met klachtenbehandeling.
Programma
- Wat verwacht de klant van jou aan de telefoon? - telefoneren
- Uitgangspunten en etiquette in zakelijke communicatie aan de telefoon - communicatietechnieken
- Structuur aanbrengen in je gesprekken - gespreksvaardigheden
- Analyse van de vraag en situatie van jouw klant- gesprekstechnieken
- Vraag-, doorvraag- en luistertechnieken - gespreksvaardigheden
- Informeren, adviseren en afspraken maken - communicatietechnieken
- Overtuigend en duidelijk formuleren - communicatietechnieken
- De leiding nemen, houden en terugnemen in je gesprek - gesprekstechnieken
- Voorkomen en wegnemen van weerstanden - gesprekstechnieken
- Omgaan met emoties en klachten - communicatietechnieken
- Slecht nieuws gesprekken en 'nee' verkopen - klachtenbehandeling
- Omgaan met verschillende klanttypen
- Situaties uit je eigen praktijk
- Rollenspellen en Persoonlijk Verbeter Plan
- Wij garanderen 100% tevredenheid!
Resultaat
- Je leert hoe je een professioneel en klantgericht telefoongesprek kunt voeren - telefoneren
- Je bent zelfbewuster en sympathieker tijdens het contact met klanten en prospects
- Je komt sneller tot de kern door effectieve luister- en vraagtechnieken toe te passen
- Je brengt een klantgerichte en logische structuur aan in al je gesprekken
- Je verbetert je eigen communicatieve vaardigheden
- Je leert omgaan met lastige situaties als weerstanden, klachten en slecht nieuws
Aanpak
Jouw eigen leerpunten staan centraal. De trainer belt je voor de training om jouw leerdoelen te bespreken. Je verbetert je vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit je eigen praktijk. Onze trainers zijn er voor jou en geven je gerichte feedback en praktische tips waar je echt iets aan hebt in jouw werk. XL10 Training traint in kleine groepen van maximaal 6 personen.
Vragen?
Enthousiast geworden? Of heb je vragen over deze training Professioneel en klantgericht telefoongebruik? Neem dan nu contact met ons op of download de brochure. Graag tot ziens in een van onze XL10 Trainingen.