ITIL v3 Foundation
€995, aangeboden door CLS Computertrainingen
Deze ITIL V3 Foundation training leert de basisprincipes voor professionalisering en certificering binnen het ITIL V3 framework. Dit is dé basistraining die u inzicht geeft, voorbereidt en helpt bij het doorgronden van de basisprincipes van het ITIL V3 framework. ITIL versie 3 bouwt verder op het succes van ITIL versie 2. In versie 3 worden het service strategy-concept en de continue verbetering van dienstverlening geïntroduceerd. Ook wordt in deze versie dieper ingegaan op het ontwerp van de dienstverlening. Daarnaast worden de operationele processen verder uitgediept.
Na afloop van de training heeft de deelnemer kennis van:
- het belang van IT-dienstverlening en het beheer van de IT-Infrastructuur voor een organisatie en hoe deze IT-dienstverlening waarde creëert voor de organisatie;
- diensten, organisaties en procesmatig werken;
- de 'IT service lifecycle';
- de belangrijkste concepten, principes, modellen en processen binnen de verschillende stadia van de 'IT Service Lifecycle' (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operations en Continious Service Improvement);
- integratie dan wel referentie naar andere standaarden of 'best practices' in de markt;
- functies en rollen.
Tijdens de opleiding worden de benodigde vaardigheden door middel van een mix van presentaties, leergesprekken, discussies, praktijksituaties en cases op een interactieve wijze aan u overgebracht. De docent acteert daarbij meer als coach dan als trainer. Gedurende de training wordt van de deelnemers een actieve houding verwacht.
Na volledige certificering binnen het ITIL V3 framework bent u een hoogaangeschreven IT professional, die het verschil kan maken. Als professional binnen ITIL V3 bent u in staat om organisaties te adviseren in het maken van keuzes en het nemen van besluiten inzake de verdere kwaliteitsverbetering van hun dienstverlening. Met uw grondige kennis en ervaring van het ITIL V3 framework bent u in staat om de IT-organisatie te helpen bij het daadwerkelijk toevoegen van waarde aan de business.
Doelgroep
Deze training is bestemd voor medewerkers die betrokken zijn bij het beheersen, sturen of leveren van de IT-dienstverlening. Zij worden verondersteld kennis te hebben van de (werk)processen binnen Service Management. Deze training is tevens bestemd voor hen die verder opgeleid willen worden binnen Service Management (bijvoorbeeld met een ITIL Practitioner of ITIL Service Manager certificaat).
Voorkennis
Voor deze opleiding is geen specifieke voorkennis nodig. Elementaire kennis van en ervaring in automatisering strekt wel tot aanbeveling.
Duur
De duur van deze opleiding is drie dagen. Optioneel kan op de laatste dag ter afsluiting het examen worden gedaan.
Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte bedraagt acht personen.
Certificaat
Deze training leidt op voor het examen ITIL V3 Foundation.
Inclusief
Cursusmateriaal.
Exclusief
BTW en examenkosten (€ 229,-)
Â