Rendabeler Commercieel Communiceren
€985, aangeboden door Budeco
Integreer en optimaliseer uw online & offline commerciële activiteiten
- Besteedt u ook veel tijd aan uw commerciële activiteiten, maar twijfelt u of u wel effectief genoeg bent?
- Heeft u steeds meer online contactmomenten met uw doelgroep en wilt u deze effectief onderdeel maken van uw salesproces?
- Wilt u uw commerciële communicatie zowel offline als op corporate websites, blogs, en social media zoals Linkedin, Facebook en Twitter integreren en elkaar zoveel mogelijk laten versterken?
- Zou u wel meer online willen publiceren en willen converseren met uw doelgroep, maar weet u niet precies waarover en/of waarmee?
- Wilt u de opgebouwde relaties ook daadwerkelijk omzetten in klanten?
Programma
In deze intensieve 2-daagse training verzorgd door Avantage en Budeco, leert u uw online en offline commerciële activiteiten effectief in te zetten. We helpen u focus aan te brengen in de gesprekken die u voert, of dat nu online is of offline, we maken u bewust van de transparantie die wordt veroorzaakt door social media en hoe u dat positief kunt benutten en we helpen u onderwerpen (content) te ontdekken die u kunt gebruiken als basis voor uw gesprekken. Uiteraard met als doel uw omzet te verhogen.
Als rode draad voor de twee dagen hanteren we het Content-Conversatie-Conversiemodel (3C-model), waarbij we trainen hoe u conversaties effectiever kan laten leiden tot conversies. Of dat nu informatie-aanvragen, offertes of verkopen zijn. De basis van de gesprekken die u voert online of offline, wordt gevormd door de content die u produceert.
Daarbij moet u zich realiseren dat met de toegenomen transparantie door met name de opkomt van Social Media het feit dat u bijvoorbeeld een nieuwe klant heeft ‘gescoord’door een blogposting al content kan worden en een conversatie met uw omgeving daarover kan bestaan uit het ‘liken’ van die blogposting op Facebook. Door die ‘Like’ beveelt degene die dat doet u alweer aan bij zijn/haar netwerk, kortom, de kracht van mond-tot-mond mocht u al nooit onderschatten, de opkomst van social media maakt het u mogelijk het echt te gaan benutten!
Naast bijzondere aandacht voor online / social media, staat de training in het teken van professioneel commercieel communiceren en wat daarbij hoort:
- Goede content te ontwerpen voor het in gesprek raken met potentiële klanten, het communiceren met je markt, het binden en boeien van bestaande klanten, het verkrijgen van nieuwe/vervolgafspraken en het versterken van relaties.
- Goede gesprekken te voeren met prospects en klanten, die leiden tot het doorgronden van behoeftes en het kunnen peilen van de mogelijkheid deze om te zetten naar een deal.
- Doelgericht een gesprek in te gaan, met de juiste content en conversatie wijze.
- Tussen gesprekken of projecten door op een voor ieder zinvolle manier contact te houden en voor in het hoofd van klanten en prospects te blijven zitten.
- Conversie van prospect naar klant of van offerte naar deal te bewerkstelligen.
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor iedereen die directe of indirect verantwoordelijk is voor commerciële activiteiten, zoals accountmanagers, verkoopmedewerkers, marketing & communicatie managers, salesmanagers, (sales)directies.
Docenten
De workshop wordt verzorgd door Wilco Verdoold (Budeco) en Anneleen Kaptein-Dekker (Avantage). Zij combineren een up-to-date kennis van en ervaring met (on-line) marketing en salesactiviteiten met jarenlange managementervaring, begrijpen tegen welke vragen u aanloopt en kunnen de onderwerpen effectief vertalen naar uw situatie.