Schrijven voor onze huurders
€520, aangeboden door HabiTask
Vanuit de corporatie verstuur je wekelijks tientallen brieven. Brieven zijn er in vele soorten en maten. Vaak denk je nauwelijks na over de impact van een brief en om tijd te besparen gebruik je meestal standaardbrieven. Steeds meer corporaties beseffen dat schriftelijke correspondentie een belangrijk visitekaartje is en dat de opbouw van een brief een hele grote rol speelt. Daarom leer je in deze cursus klantgerichte correspondentie aan welke voorwaarden een zakelijke brief moet voldoen en hoe deze tegelijkertijd een bijdrage kan leveren aan het verbeteren van de relatie met jouw klanten. Bovendien ga je ervaren dat dit helemaal geen tijdrovende bezigheid hoeft te zijn.  Â
Programma
- Schrijven van e-mails en brieven met een doel
- Voor wie schrijf je?
- Opbouw en structuur van een tekst
- Introductie en Slot (hoe begin je en eindig je?)
- Uitgangspunten zakelijke correspondentie (etiketten en huisstijl)
- Tangconstructie, naamwoordstijl, bijzinnen, abstract taalgebruik
- Soorten brieven:
- Uitnodiging
- Bevestiging
- Betalingsherinnering / aanmaning
- Slecht nieuws
- Koppen en tussenkoppen
De trainingsdagen worden afgesloten met een persoonlijke reflectie van de trainer op de individuele schrijfstijl van elke deelnemer. Tevens draagt de trainer een aantal persoonlijke ontwikkel/aandachtspunten per deelnemer aan. Â
Wat levert het je op?
- Inzicht in wat een lerzer wilt lezen (en hoe je daar achterkomt?)
- Weten wat er in een mail of brief moet staan - en wat ook vooral niet!Â
- Weten hoe je kort en duidelijk kunt schrijvenÂ
- Ervaring krijgen in het vinden van de juiste toon (het gevolg van het juiste taal- en woordgebruik)
- Het besef dat dit alles niet moeilijk is...en zelfs leuk!
Voor wie?
Medewerkers die regelmatig met de klant corresponderen en die met meer plezier een betere mail/brief willen schrijven, in een korter tijdsbestek.