ITIL ® Service Lifecycle: Service Design [ILLCS]
€1345, aangeboden door Global Knowledge
OVERVIEW
Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Design fase van de Service Lifecycle. Deze cursus behandelt het management en beheer van de activiteiten en technieken binnen het Service Design stadium maar zal niet verder ingaan op de details van elk ondersteunend proces.
Deze cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL ® “best practicesâ€. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.
OBJECTIVES
In deze cursus zal een cursist de volgende dingen leren:
- Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Service Design.
- De samenwerking tussen de (Service Design) processen.
- De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Service Design processen.
- De rollen en verantwoordelijkheden binnen Service Design en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
- Het bepalen van de Service Design performance.
- De technologie en implementatie-eisen die Service Design processen ondersteunen.
- De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Service Design.
AUDIENCE
- IT-personeel op het gebied van design, operations, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL ® best practices.
- Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL ® processen binnen de, of in combinatie met, IT.
CERTIFICATION
Na afloop van de cursus wordt u de mogelijkheid aangeboden om het officiële APMG/EXIN examen te maken. Echter is dit optioneel en indien u dit examen wilt maken dient u dit aan te geven bij uw boeking. De prijs van dit examen is € 299,-.
Het behalen van dit examen levert u 3 credits op.
Na het behalen van het examen ontvangt u het certificaat digitaal.
NEXT STEP
- ILLCSS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Strategy
- ILLCST, ITIL ® Service Lifecycle: Service Transition
- ILLCSO, ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation
- ILLCCSI, ITIL ® Service Lifecycle: Continual Service Improvement
- ILPPO, ITIL ® Service Capability: Planning, Protection, and Optimization
- ILSOA, ITIL ® Service Capability: Service Offerings and Agreements
- ILRCV, ITIL ® Service Capability: Release, Control, and Validation
- ILOSA, ITIL ® Service Capability: Operational Support and Analysis
- ILLCMA, ITIL ®: Managing Across the Lifecycle
- GCCE100, Helder Leren Communiceren
- GSEE100, Klantgericht Handelen
CONTENT
1. Introductie
2. Service Design principes
3. Service Design processen
4. Service Design technologiegerelateerde activiteiten
5. Het organiseren van Service Design
6. Het bepalen van de juiste technologie
7. Het implementeren en verbeteren van Service Design