ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation [ILLCSO]
€1345, aangeboden door Global Knowledge
OVERVIEW
Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Operation fase van de Service Lifecycle. U zult zich richten op het doel van Service Operation, de uitgangspunten, processen, activiteiten, functies, technologie en de uitvoering.
De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL ® “best practicesâ€. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.
De belangrijkste proces-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:
- Incident Management
- Problem Management
- Request Fulfillment en Access Management
De belangrijkste functie-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:
- Service Desk
- Technical Management
- IT Operations Management
- Application Management
OBJECTIVES
In deze cursus zal een cursist de volgende dingen leren:
- Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Service Operation.
- De samenwerking tussen de Service Operation processen en de Service Lifecycle processen.
- De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Service Operation processen.
- De rollen en verantwoordelijkheden binnen Service Operation en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
- Het bepalen van de Service Operation performance.
- De technologie en implementatie-eisen die Service Operation processen ondersteunen.
- De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Service Operation.
AUDIENCE
- IT-personeel op het gebied van operations, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL ® best practices.
- Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL ® processen binnen de, of in combinatie met, IT.
CERTIFICATION
Na afloop van de cursus wordt u de mogelijkheid aangeboden om het officiële APMG/EXIN examen te maken. Echter is dit optioneel en indien u dit examen wilt maken dient u dit aan te gevenbij uw boeking. De prijs van dit examen is € 299,-.
Het behalen van dit examen levert u 3 credits op.
Na het behalen van het examen ontvangt u het certificaat digitaal.
NEXT STEP
- ILLCSS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Strategy
- ILLCST, ITIL ® Service Lifecycle: Service Transition
- ILLCS, ITIL ® Service Lifecycle: ServiceDesign
- ILLCCSI, ITIL ® Service Lifecycle: Continual Service Improvement
- ILPPO, ITIL ® Service Capability: Planning, Protection, and Optimization
- ILSOA, ITIL ® Service Capability: Service Offerings and Agreements
- ILRCV, ITIL ® Service Capability: Release, Control, and Validation
- ILOSA, ITIL ® Service Capability: Operational Support and Analysis
- Deze cursus heeft veel overlap met de ILLCSO
- ILLCMA, ITIL ®: Managing Across the Lifecycle
- GCCE100, Helder Leren Communiceren
- GSEE100, Klantgericht Handelen
CONTENT
1. Introductie
2. Service Operation principes
3. Service Operation processen
4. Veelvoorkomende Service Operation activiteiten
5. Organizing Service Operation
6. Het bepalen van de juiste technologie
7.De implementatie
8. Uitdagingen, kritische succes factoren en risico's