ITIL ® Capability: Service Offerings and Agreements [ILSOA]
€1750, aangeboden door Global Knowledge
OVERVIEW
In deze cursus wordt u ondergedompeld in de praktische aspecten van de ITIL ® Service Lifecycle en de processen die samenhangen met de Service Offerings and Agreements van diensten & dienstverlening. De nadruk van deze cursus ligt in eerste instantie op het operationele niveau van procesactiviteiten en ondersteunende methoden. Daarnaast zal de focus liggen op de verschillende benaderingen om deze processen uit te voeren in een praktische, hands-on leeromgeving. Deze training is bedoeld om certificaathouders in staat te stellen om de leerstof toe te passen in de gehele Service Management Lifecycle.
De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL ® “best practicesâ€. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.
De belangrijkste procesaandachtsgebieden van deze cursus zijn onder meer:
- Service Portfolio Management;
- Service Level Management;
- Service Catalogue Management;
- Demand Management;
- Supplier Management;
- Financial Management
OBJECTIVES
In deze cursus zal een cursist de volgende dingen leren:
- Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Service Operation.
- Het belang van ITIL ® Service Offerings and Agreements tijdens het verlenen van diensten
- De samenwerking tussen de ITIL ® Service Offerings and Agreements processen en de Service Lifecycle processen.
- De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de ITIL ® Service Offerings and Agreements processen.
- De rollen en verantwoordelijkheden binnen ITIL ® Service Offerings and Agreements en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
- Het bepalen van de ITIL ® Service Offerings and Agreements performance.
- Importance of IT Security and its contributions to ITIL ® Service Offerings and Agreements
- De technologie en implementatie-eisen die ITIL ® Service Offerings and Agreements processen ondersteunen.
- De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van ITIL ® Service Offerings and Agreements.
AUDIENCE
- IT-personeel, op het gebied van activiteiten, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL ® best practices.
- Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL ® processen binnen de, of in combinatie met, IT.
CERTIFICATION
Na afloop van de cursus wordt u de mogelijkheid aangeboden om het officiële APMG/EXIN examen te maken. Echter is dit optioneel en indien u dit examen wilt maken dient u dit aan te geven bij uw boeking. De prijs van dit examen is € 299,-.
Het behalen van dit examen levert u 4 credits op.
Na het behalen van het examen ontvangt u het certificaat digitaal.
NEXT STEP
- ILLCCSI, ITIL ® Service Lifecycle: Continual Service Improvement
- ILLCMA, ITIL ® Managing Across the Lifecycle
- ILLCS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Design
- ILLCSO, ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation
- ILLCSS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Strategy
- ILLCST, ITIL ® Service Lifecycle: Service Transition
- ILOSA, ITIL ® Capability: Operational Support & Analysis
- ILPPO, ITIL ® Capability: Planning, Protection & Optimization
- ILRCV, ITIL ® Capability: Release, Control & Validation
- GCCE100, Helder Leren Communiceren
- GSEE100, Klantgericht Handelen
CONTENT
1. Introduction
2. Service Portfolio Management
3. Service Catalogue Management
4. Service Level Management
5. Demand Management
6. Supplier Management
7. Financial Management
8. Business Relationship Management
9. Service Offerings and Agreement Roles and Responsibilities
10. Technology and Implementation Considerations