ITIL® Intermediate: Continual Service Improvement
€1325, aangeboden door Capgemini Academy
Korte beschrijving:
De training ITIL® Intermediate Continual Service Improvement (CSI) is een praktijkgerichte opleiding voor professionals die een rol als service manager, IT manager of service coordinator uitoefenen of ambieren en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering. Tijdens de training leer je de processen en activiteiten binnen de CSI fase van de ITIL® Lifecycle te definieren en aan te sturen. Het doel van CSI is het continu in lijn brengen van de IT services met de veranderende behoeften van de klant en het constant doorvoeren van verbeteringen aan de IT services. CSI concentreert zich hierbij op het efficienter en effectiever uitvoeren van de processen en kostenefficienter werken. De training bestaat uit een combinatie van diverse leervormen. Zo blijft het aantal contactdagen beperkt, zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Voorafgaand aan de eerste klassikale dag verwachten we dat je de e-learning (onderdeel van deze opleiding) doorloopt. Dit kost gemiddeld 24 uur. Houd hier in je planning rekening mee. Tijdens de training leer je de activiteiten uit de Continual Service Improvement (CSI) fase te definieren en aan te sturen. Het proces, de principes, concepten en activiteiten komen uitgebreid aan bod en je gaat dieper in op het constante verbeterproces van IT services en het continu in lijn brengen van deze services met de veranderende behoeften van de klant.Na het volgen van de training bent je klaar voor het officiele ITIL® Continual Service Improvement examen en als je slaagt brengt je dit een stap dichterbij de ITIL® Expert certificering. Het examen is niet inbegrepen bij deze training. Wil je het examen doen, boek dit dan via onze website.
Doelgroep:
De opleiding is interessant voor professionals die een rol als service manager, procesmanager, IT professional, IT manager of service coordinator uitoefenen of ambieren, en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering. De deelnemers aan deze training moeten in het bezit zijn van het ITIL® Foundation certificaat of het ITIL® Foundation Bridge certificaat. Daarnaast moeten zij beschikken over kennis en managementervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring (ongeveer 2 jaar) in een service management omgeving.
Voorvereisten:
De deelnemers aan deze cursus moeten in het bezit zijn van het ITIL® Foundation certificaat of het ITIL® Foundation Bridge certificaat. Daarnaast moeten zij beschikken over kennis en managementervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring (ongeveer 2 jaar) in een service management omgeving.
Doelstelling:
Tijdens deze opleiding leert u de activiteiten uit de Continual Service Improvement (CSI) fase te definieren en aan te sturen. De principes, concepten en activiteiten komen uitgebreid aan bod en u gaat dieper in op het constante verbeterproces van IT services en het continu in lijn brengen van deze services met de veranderende behoeften van de klant. De opleiding stoomt u klaar voor het ITIL® Intermediate Continual Service Improvement Examen en brengt u een stap dichterbij de ITIL® Service Expert certificering.