ITIL® Intermediate: Service Design
€1325, aangeboden door Capgemini Academy
Korte beschrijving:
De training ITIL® Intermediate Service Design is een praktijkgerichte opleiding voor professionals die een rol als service manager, IT manager of service coordinator uitoefenen of ambieren en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering. Tijdens de training leer je de processen en activiteiten binnen de Service Design fase van de ITIL® Lifecycle te definieren en aan te sturen. Het doel van Service Design is het ontwerp van een nieuwe IT service of het ontwerp van een aanpassing op een bestaande IT service. Hierbij is de vertaling van de strategie naar een ontwerp een belangrijke factor. De samenhang tussen de diverse ITIL® processen komen in de training uitgebreid aan bod. De training bestaat uit een combinatie van diverse leervormen. Zo blijft het aantal contactdagen beperkt, zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Tijdens deze training leer je de activiteiten uit de Service Design fase definieren en aan te sturen. De principes, concepten en activiteiten komen uitgebreid aan bod en je gaat dieper in op het ontwerp van services en changes. Verder leer je implementatiemethode analyseren, rechtvaardigen en selecteren. De training stoomt je klaar voor het ITIL® Intermediate Service Design Examen en brengt je een stap dichterbij de ITIL® Service Expert certificering. Het examen is niet inbegrepen bij deze training. Wil je het examen doen, boek dit dan via onze website.
Doelgroep:
De opleiding is interessant voor professionals die een rol als service manager, procesmanager, IT professional, IT manager of service coordinator uitoefenen of ambieren, en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering. De deelnemers aan deze training moeten in het bezit zijn van het ITIL® Foundation certificaat of het ITIL® Foundation Bridge certificaat. Daarnaast moeten zij beschikken over kennis en managementervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring (ongeveer 2 jaar) in een service management omgeving.
Voorvereisten:
De deelnemers aan deze cursus moeten in het bezit zijn van het ITIL® Foundation certificaat of het ITIL® Foundation Bridge certificaat. Daarnaast moeten zij beschikken over kennis en managementervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring (ongeveer 2 jaar) in een service management omgeving.
Doelstelling:
Tijdens deze opleiding leert u de activiteiten uit de Service Design fase definieren en aan te sturen. De principes, concepten en activiteiten komen uitgebreid aan bod en u gaat dieper in op het ontwerp van services en changes. Verder leert u implementatiemethode analyseren, rechtvaardigen en selecteren. De opleiding stoomt u klaar voor het ITIL® Intermediate Service Design Examen en brengt u een stap dichterbij de ITIL® Service Expert certificering.