ITIL® Intermediate: Service Strategy
€1325, aangeboden door Capgemini Academy
Korte beschrijving:
De training ITIL® Intermediate Service Strategy is een praktijkgerichte opleiding voor professionals die een rol als service manager, IT manager of service coordinator uitoefenen of ambieren en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering. Tijdens de training leer je de processen en activiteiten binnen de Service Strategy fase van de ITIL® Lifecycle te definieren en aan te sturen. Het doel van Service Strategy is nadenken waarom iets gedaan moeten worden met de voordelen voor de klant als uitgangspunt. De samenhang tussen de diverse ITIL® processen komen hierbij uitgebreid aan bod. De training bestaat uit een combinatie van diverse leervormen. Zo blijft het aantal contactdagen beperkt, zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Voorafgaand aan de eerste klassikale dag verwachten we dat je de e-learning (onderdeel van deze opleiding) doorloopt. Dit kost gemiddeld 24 uur. Houd hier in je planning rekening mee. Tijdens deze training leer je de activiteiten uit de Service Strategy fase definieren en aan te sturen. De processen, principes, concepten en activiteiten komen uitgebreid aan bod en je gaat dieper in op de strategische aansturing door de hele Service Lifecycle. De training richt zich met name op de inrichting en de samenhang van de processen. De processen die uitvoerig aan bod komen bij de Service Strategy fase zijn: Service portfolio management, Financial Management for IT Services, Business, Demand Management en Strategy Management for IT services. Na het volgen van de training ben je klaar voor het officiele ITIL® Service Strategy examen en als je slaagt brengt je dit een stap dichterbij de ITIL® Expert certificering. Het examen is niet inbegrepen bij deze training. Wil je het examen doen, boek dit dan via onze website.
Doelgroep:
De opleiding is interessant voor professionals die een rol als service manager, procesmanager, IT professional, IT manager of service coordinator uitoefenen of ambieren, en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering. De deelnemers aan deze training moeten in het bezit zijn van het ITIL® Foundation certificaat of het ITIL® Foundation Bridge certificaat. Daarnaast moeten zij beschikken over kennis en managementervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring (ongeveer 2 jaar) in een service management omgeving.
Voorvereisten:
De deelnemers aan deze cursus moeten in het bezit zijn van het ITIL® Foundation certificaat of het ITIL® Foundation Bridge certificaat. Daarnaast moeten zij beschikken over kennis en managementervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring (ongeveer 2 jaar) in een service management omgeving.
Doelstelling:
Tijdens deze opleiding leert u de activiteiten uit de Service Strategy fase definieren en aan te sturen. De principes, concepten en activiteiten komen uitgebreid aan bod en u gaat dieper in op de strategische aansturing door de hele Service Lifecycle. De opleiding richt zich met name op de inrichting en de samenhang van de processen. De opleiding stoomt u klaar voor het ITIL® Intermediate Service Strategy Examen en brengt u een stap dichterbij de ITIL® Expert certificering.