ITIL® Intermediate: Service Transition
€1325, aangeboden door Capgemini Academy
Korte beschrijving:
De training ITIL® Intermediate Service Transition is een praktijkgerichte training voor professionals die een rol als service manager, IT manager of service coordinator uitoefenen of ambieren en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering. Tijdens de training leer je de processen en activiteiten binnen de Service Transition fase van de ITIL® Lifecycle te definieren en aan te sturen. Het doel van Service Transition is het ontwikkelen en uitrollen van IT services. Het gecoordineerd uitvoeren van wijzigingen is een belangrijk onderdeel in deze fase. De samenhang tussen de diverse ITIL® processen uit de Transition fase komen in de opleiding uitgebreid aan bod. De training bestaat uit een combinatie van diverse leervormen. Zo blijft het aantal contactdagen beperkt, zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Voorafgaand aan de eerste klassikale dag verwachten we dat je de e-learning (onderdeel van deze opleiding) doorloopt. Dit kost gemiddeld 24 uur. Houd hier in je planning rekening mee. Tijdens deze training leer je de activiteiten uit de Service Transition fase definieren en aan te sturen. De processen, principes, concepten en activiteiten komen uitgebreid aan bod en je gaat dieper in op het ontwikkelen en uitrollen van IT services en de processen en activiteiten die hierbij komen kijken. De training richt zich met name op de inrichting en de samenhang van de processen. De processen die uitvoerig aan bod komen bij de Service Transition fase zijn: Change management, Service asset and configuration management, Release and deployment management, Knowledge management, Change evaluation en Transition planning and support en Service validation and testing. Na het volgen van de training bent je klaar voor het officiele ITIL® Service Transition examen en als je slaagt brengt je dit een stap dichterbij de ITIL® Expert certificering. Het examen is niet inbegrepen bij deze training. Wil je het examen doen, boek dit dan via onze website.
Doelgroep:
De opleiding is interessant voor professionals die een rol als service manager, procesmanager, IT professional, IT manager of service coordinator uitoefenen of ambieren, en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering. De deelnemers aan deze training moeten in het bezit zijn van het ITIL® Foundation certificaat of het ITIL® Foundation Bridge certificaat. Daarnaast moeten zij beschikken over kennis en managementervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring (ongeveer 2 jaar) in een service management omgeving.
Voorvereisten:
De deelnemers aan deze cursus moeten in het bezit zijn van het ITIL® Foundation certificaat of het ITIL® Foundation Bridge certificaat. Daarnaast moeten zij beschikken over kennis en managementervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring (ongeveer 2 jaar) in een service management omgeving.
Doelstelling:
Tijdens deze opleiding leert u de activiteiten uit de Service Transition fase definieren en aan te sturen. De principes, concepten en activiteiten komen uitgebreid aan bod en u gaat dieper in op het ontwikkelen en uitrollen van IT services en de processen en activiteiten die hierbij komen kijken. De opleiding richt zich met name op de inrichting en de samenhang van de processen. De opleiding stoomt u klaar voor het ITIL® Intermediate Service Transition Examen en brengt u een stap dichterbij de ITIL® Expert certificering.