Prioriteiten stellen & Time Management: Overwin de IT-hectiek [MMP100E]
€570, aangeboden door Global Knowledge
OVERVIEW
Juist van IT’ers wordt snelheid en efficiëntie verwacht. Dat vraagt om doordacht tijdmanagement. Word in één dag de baas over je tijd.
Heeft u voldoende tijd? Steeds meer IT Professionals ervaren stress, werken over en ondervinden tijdsdruk op werk. Zelfs de meest georganiseerden raken soms gefrustreerd, ontstemd of voelen zich overweldigd. De grote hoeveelheden werk lijken onmogelijk en chaotisch; het afhandelen van meerdere opdrachten en het voldoen aan de eisen van verschillende klanten is nu de norm in plaats van de uitzondering. Het is geen geheim dat de meest succesvolle mensen hebben geleerd om hun dagen effectief in te delen. Tijd is kostbaar; Tijd is geld; Tijd is een kritische succesfactor.
Deze cursus leert de IT Professional een gestructureerde manier van werken, het stellen van de juiste prioriteiten en het creeren van helder en blijvend overzicht.
OBJECTIVES
In deze cursus leert u:
- Hoe u zichzelf kunt wapenen tegen tijdgebrek, onrust, interrupties en dagelijkse stortvloed aan informatie
- Hoe u de juiste prioriteiten kunt stellen
- Hoe u nog betrouwbaarder wordt, omdat u uw afspraken ook echt kunt nakomen.
AUDIENCE
Deze eendaagse cursus is bedoeld voor de IT Professional die:
- Moeite heeft met het efficiënt en effectief indelen van zijn of haar tijd
- Te maken heeft met werkachterstand en werkdruk ervaart
- Geirriteerd raakt door onduidelijke afspraken en onnodig lange vergaderingen
- Veel te maken heeft met interrupties, afleiding en onderbrekingen.
NEXT STEP
- Helder leren communiceren: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/gcce100.html
- Assertieve communicatievaardigheden: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/a-ac.html
CONTENT
Vaststellen van de doelstellingen
- Belang van het hebben van heldere doelstellingen
- Het vinden van de juiste focus
- Beschrijven/communiceren van je doelstellingen
- Toepassing van het KUBA model om prioriteiten te managen
Plannen van activiteiten
- Je tijd zo effectief mogelijk indelen
- Het inplannen van tijd-specifieke en belangrijke activiteiten
- Creeren en prioriteren van een 'To Do' lijst
- Het managen van je workload
Implementeren van je planning
- Het managen van niet-geplande vragen
- Verminderen van de impact van interrupties
- Het minimaliseren van tijd-verkwistende zaken
- Multitasking
Het evalueren van resultaten
- Het evalueren van je planning en implementatie ervan
- Het bijstellen van je planning
- Tips voor succes