Masterclass Klantgericht Opereren
€1895, aangeboden door YEARTH
Producten en diensten lijken meer en meer op elkaar. Om deze reden wordt het steeds belangrijker om je klanten een onderscheidende klantervaring te laten beleven. De kunst is niet alleen te voldoen aan de verwachtingen die de klant heeft, maar om deze te overtreffen. Hierdoor ontstaat een optimale klantbeleving en veelal een grotere loyaliteit. Maar hoe krijg je dit proces in werking en welke stappen zijn ervoor nodig om je klanten optimaal te bedienen? Hoe zorg je ook dat de juiste klanten zich aan jou gaan binden? In deze training “Masterclass Klantgericht Opereren†gaan wij in op een reeks aan aspecten die jou en je organisatie doen groeien door excellente klantgerichtheid.
Iets voor jou
De training “Masterclass Klantgericht Opereren†is bestemd voor accountmanagers en consultants met enkele jaren ervaring, salesmanagers en consultantmanagers.
Resultaat
Je hebt geleerd wat de principes en ingrediënten zijn van klantgerichte organisaties. Je bent in staat deze kennis aan de hand van een concreet stappenplan toe te passen binnen je organisatie. Je hebt je klanten en markt in kaart gebracht en inzicht gekregen in de relatie en verhouding tussen jou en je klanten. Je bent in staat meer rendement uit je relaties te halen door klantbeleving voorop te stellen.
Programma
Dag 1
09:30 Start training
- Klantgerichtheid en relatiemanagement in de essentie.
- Intern versus extern gerichte organisaties; facts and figures!
- Klantcontact; welke momenten hebben wij contact met onze klanten en hoe managen wij die contacten?
- Interne 360º klantbeleving, aansluiting tussen individuen en teams.
- Onderscheidende factoren op basis van klant- en marktbewegingen.
- Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 2
09:30 Start
- Infolab; onze klanten in kaart brengen, wat weten we van onze klanten?
- Een transparante markt, een voordeel voor klant of verkopende partij?
- De strategische revolutie; nieuwe vormen van waarde creatie en de veranderende rol van toeleveranciers.
- SWOT-analyse en confrontatiematrix.
- Het samenbrengen van externe vraag en intern commitment.
- Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 3
09:30 Start training
- Strategische klantbenadering; het inzetten van resources en toegevoegde waarde.
- De 8 fases in een verkooptraject (h)erkennen en optimaliseren.
- De psychologie van ervaring, klantbeleving en klantloyaliteit; het vinden van de evenwichtstheorie binnen relaties.
- Customer Intimacy; het opbouwen en managen van relaties.
- Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.
17:00 Einde training
Dag 4
09:30 Start training
- Het voeren van effectieve gesprekken.
- Trusted value; van klantvraag en behoefte naar het presenteren van de oplossing.
- Het sturen van (verkoop)gesprekken door vraagtechnieken en -methodes.
- De winnende onderhandelings- en afsluittechnieken.
- 5 best practices met vergelijkbare marktpartijen.
- Voor na de training; het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan.
17:00 Einde training
Werkwijze
Stap 1. De intake
Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats. Je kunt hierbij kiezen voor een schriftelijke en/of telefonische intake. Op basis van de intake delen wij je in bij een trainingsgroep met overeenkomstige achtergrond, leerdoelen en aandachtspunten. Hierdoor haal je het hoogst mogelijke rendement uit de training.
Stap 2. De training
De vierdaagse training “Masterclass Klantgericht Opereren†wordt verspreid over een periode van vier maanden gegeven. Het trainingsprogramma kenmerkt zich door inspirerende inleidingen, die gevolgd worden door theoretische inzichten en praktijkgerichte opdrachten. Plenaire sessies worden afgewisseld met het uitwerken van opdrachten in subgroepen. Het trainingsprogramma is zo opgezet dat je met en van elkaar leert. Tussen de trainingsdagen door werk je opdrachten uit, welke in vervolgsessies teruggekoppeld worden. De training wordt gegeven door een ervaren salestrainer.
Stap 3. Het support-programma
YEARTH Academy biedt je vanaf de laatste trainingsdag een support-programma. Het support-programma duurt zes weken en geeft je de mogelijkheid om ondersteuning te ontvangen van de trainer bij het in praktijk brengen van je leerdoelen. Ook heb je toegang tot de MyEARTH™ Portal, een digitale leeromgeving. Wil je meer weten over ons support-programma? Neem dan contact met ons op.