Professionele verkoopvaardigheden: Strategisch verkopen van complexe producten en diensten
€1030, aangeboden door Ydo organisatie-adviseurs
Doel
Het doel van “strategisch verkopen†is het verkopen van complexe producten en/of diensten. Waar het vaak mis gaat in een complexe verkoop is dat men alleen op zoek gaat naar de ‘decision making unit (DMU)’. Juist het vinden van de mensen die wel ‘nee’ tegen je aanbod kunnen zeggen, maar geen ‘ja’ is in de praktijk vaak de reden waarom een complexe verkoop mislukt zonder dat je als verkoper weet waar het mis is gegaan. Deze training biedt analysetools om inzicht te verkrijgen hoe u voorkomt dat  mogelijke verkoopkansen u tussen de vingers door glippen.
Bestemd voor
Verkopers buitendienst, business development managers, adviseurs, salesmanagers en anderen die in hun functie binnen B2B omgevingen complexe producten en/of diensten verkopen.
Omschrijving
In de training worden behandeld:
- Fundamenten van strategisch verkopen
- De complexe verkoop in een constant veranderende wereld
- Strategie en tactiek verbinden
- Je positie bepalen
- Zes elementen van strategisch verkopen
- Koop invloeden
- Hefbomen van sterktes
- Reactie modi
- Winnen en resultaten boeken
- Ideaal klantprofiel
- Verkoopfunnel
- Bij de economische koper komen
- Welke problemen kun je tegenkomen
- En hoe los je dat op
- De coach: je primaire informatiebron
- Wat te doen met concurrentie
- Ideaal klantprofiel
Werkwijze
Deze opleiding wordt gekenmerkt door groepsdiscussies met praktische voorbeelden, oefeningen en korte theoretische inleidingen.