Training Klantgesprekken voeren voor engineers
€0, aangeboden door Mikrocentrum
De training 'Klantgesprekken voeren' helpt engineers uit te groeien tot zelfverzekerde gesprekspartners.
De training Klantgesprekken voeren voor engineers draagt bij aan concurrentievoordeel. Na afloop van technische projecten blijft u beter in beeld als gesprekspartner om in de toekomst mee samen te werken. Concurrenten oefenen druk uit, vaak tegen een lagere prijs, dus het is zaak de relatie te verstevigen.
Een gemiddelde engineer krijgt bij de klant niet meer dan gemiddelde informatie. Maar iemand die het vertrouwen van zijn gesprekspartner kan winnen, wordt eerder ingewijd in voorheen verzwegen problematieken. U kunt daardoor uw positie als adviseur versterken.
Tijdens deze gespreksvaardigheidstraining worden uw eigen praktijksituaties als leidraad ingezet. Met ‘vertrouwen’ als uitgangspunt komt ook het onderhandelen en de conversie tot opdrachten aan de orde.
u weet wat u moet doen om het klantvertrouwen en daarmee de continuïteit van de relatie te versterken;
u kunt tegenwicht bieden aan prijsdruk;
u heeft kennis genomen van allerlei marketingprincipes.
Alle medewerkers die regelmatig contact hebben met de klant, waarbij niet alleen technisch inhoudelijke maar ook persoonsgerichte vaardigheden van groot belang zijn.
HBO of MBO met bedrijfservaring.
In overleg met u te bepalen.
Na afloop van de training ontvangt u een bewijs van deelname.
Klantvertrouwen duurzaam versterken
Voorbereiding
U ontvangt voor aanvang van de training een vragenlijst met betrekking tot uw eigen praktijksituatie. Op basis daarvan wordt de focus van de trainingsdagen gestalte gegeven.
Programma van de training Klantgesprekken voeren voor engineersDag 1
De basisvaardigheden
bespreken van praktijkgevallen en individuele wensen;
het verschil maken met andere aanbieders;
contactkwaliteit;
omgaan met de beslisgr...