De essentie van Gastvrijheid
€197, aangeboden door 4Human Training & Coaching
Doel: Onderscheidend vermogen creëren door gebruik te maken van de kracht van gastvrijheid.
Inhoud:
- De maatschappelijke beweging: de beleveniseconomie
- Basisprincipes van gastgerichtheid
- Het onderscheid tussen service, klantgerichtheid en gastgerichtheid
- De uniek peilers van gastgerichtheid: Beleving & Perceptie
- Energiemanagement
- Belemmerende factoren om niet gastvrij te zijn
- De 7 stappen van gastgerichtheid volgens Fred Lee
- Voorwaarden om gastgerichtheid succesvol in te bedden
- Oefening in houding en gedrag op gebied van gastvrijheidL
- Leiding geven aan thema gastvrijheid
- Incl. nieuwste baanbrekende inzicht op gebied van mentaliteitsverandering. Dit inzicht geeft weer waarom mensen veranderen of waarom niet. U leert dit inzicht toe te passen hoe u medewerkers incl. uzelf in beweging krijgt
Doelgroep:
Voor teamleiders, leidinggevenden, managers en alle medewerkers met een gastvrije rol van zorgverlenende organisaties hebben zoals ziekenhuizen, zorgcentra, verpleegtehuizen etc. Â
Effecten :
- Professionele “gastgerichte medewerkersâ€
- Imago plus van de organisatie
- Arbeidsplezier neemt toe
- Een energiegevende organisatie (of team) met aantrekkingskracht
- Meer tevreden klanten/ patiënten en bezoekers
Bijzonderheden:
Praktische vertaalslag gebaseerd op de gastvrijheids- en belevingsprincipes aangevuld met principes van Fred Lee. Fred Lee heeft managementervaring met Disney-parken en met ziekenhuizen. De koppeling levert een inspirerende visie op hoe gastvrijheid in ziekenhuizen en zorginstellingen kan verbeteren.