Professioneel klantgericht gedrag
€495, aangeboden door Capgemini Academy
Korte beschrijving:
De basis voor klantgerichtheid is het vermogen empathisch te kunnen luisteren zoals deze wordt aangereikt in de gelijknamige training. Bij de training Professioneel klantgericht gedrag gaan we een stap verder. We wisselen klantbeelden en klantervaringen uit en trachten daarbij te achterhalen wat er echt speelt bij de klant. De SPIN-methode gebruiken we om een beter beeld van de business te krijgen zodat we weten wat er speelt vanuit het klantperspectief. Een onderdeel van de training richt zich ook op nieuwe ontwikkelingen in de IT. Na het volgen van deze training kun jij meepraten over wat de klant kan verbeteren vanuit technologie.
Doelgroep:
De training Professioneel klantgericht gedrag is bestemd voor professionals die nog weinig of geen ervaringen hebben met het omgaan met klanten of de omgang ervaren als een moeilijke uitdaging. Daarnaast is de training Professioneel klantgericht gedrag bestemd voor professionals die perspectief willen ontwikkelen om eigen gedrag beter af te stemmen op het klantgedrag.
Voorvereisten:
Empathisch Luisteren Gedragspatronen doorzien (REED-1) 1 tot 2 jaar ervaringen met klanten.
Doelstelling:
Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de basistechniek voor communicatie, toepasbaar in elke situatie, waarbij het aangaan van een verbintenis met een ander van belang is. Tevens heeft de deelnemer inzicht in het belang van identiteit en context op het verloop van communcatie.