Masterclass Strategisch Management, processen & context
€1695, aangeboden door CAI
Een goede strategie is van vitaal belang in een concurrerende omgeving. Een juiste integratie van productie, marketing, human resources en financiële middelen is nodig. Van belang is dat processen en omgevingssituaties die van invloed kunnen zijn op de strategische positie en organisatieontwikkeling van een organisatie tijdig herkend worden. Een set van methoden en technieken om concurrentiestrategie en samenwerkingsstrategieën te ontwerpen die een superieure performance creëren is hierbij ook handig.
Deze masterclass gaat hier op in. De deelnemer verkrijgt nieuwe inzichten op het formuleren van strategie.Â
Voor deze unieke masterclass a.u.b. tijdig (ten minste 4 weken vooraf de geplande start) inschrijven.
uitvoering;  voorbereidingsessie + 6 sessies van 3 uur, adaptieve planning, doorloop ongeveer 8 a 10 weken. Voertaal: in beginsel Nederlands, in overleg Engels.uitvoering;  7 sessies, bijeenkomsten eens in de 1 a 2 weken een avond. Investering training; totaal € 1695,- literatuur; De Wit, Bob & Meyer, Ron, Strategy: Process, Content, Context 4th edition, South Western Cengage Learning, 2010 ISBN: 978-4080-1902-3, inhoud; Strategic Thinking, Strategy Formation, Strategic Change, Business Level Strategy,  Corporate Level Strategy, Network Level Strategy, Industry Context, Organizational Context & Purpose , doelgroep; is bedoeld voor degene die inzicht willen in het strategieproces, de inhoud en de context, zoals managers, adviseurs, toekomstige CIO's, en anderen die zich bezighouden met strategie en strategieontwerp. niveau & voorkennis; HBO/master, examen; (Lesmap en trainingsmateriaal en artikelen zijn inbegrepen maar boeken, literatuur (125) en aanvullende examenliteratuur en kosten van het examen (250).Â
OPTIONEEL: assessment  aan universiteit voor master getuigschrift op dit gebied te verkrijgen, assessment kosten zijn € 495,-
In  deze masterclass komen essentiële aspecten van strategisch management aan de orde. Er wordt gekeken naar het strategieproces (hoe passen we strategie toe, wie doet dat en wanneer), de strategie context (in welke omgeving, met welke partijen) en de strategie inhoud (welke strategie). Deze drie dimensies geven een goed beeld van strategie en strategisch management.
De deelnemer kan een onderzoek uitvoeren in een organisatie waarbij hij hetgeen is geleerd en zijn ervaring toepast. Voor dit onderzoek kan de eigen organisatie of een afdeling van de eigen organisatie worden gebruikt.