Horecatraining gastvrijheid
€0, aangeboden door CarmelaSmogs
De training gastvrijheid is geschikt voor iedereen die in de horeca werkt of wil gaan werken.
Tijdens de training behandelen we alles wat een gastheer/gastvrouw moet weten om altijd gastvrij te kunnen zijn. We laten stapsgewijs zien wat gastvrijheid is en hoe je het in de praktijk moet toepassen. Een belangrijk deel van de training gaat over het communiceren met gasten en collega's en hoe je op gastvrije wijze een goede verkoper kunt zijn.
In de eerste helft van de training behandelen we de theorie. We laten zien wat gastvrijheid is, hoe je met elkaar een gastvrije cultuur creëert en hoe je, ook in lastige situaties, altijd gastvrij kunt zijn. De inzichten die we hier op doen passen we toe in de tweede helft van de training.
In de tweede helft van de training gaan we in op de praktijk. We bespreken verschillende zienswijzen en scenario's en oefenen het omgaan met verschillende typen gasten. Ook het gastvrij omgaan en het communiceren met collega's, managers en werkgever komen uitgebreid aan bod.
Examen. Het is mogelijk de training gastvrijheid met een theorie-examen af te sluiten. Na het halen van dit examen krijgen deelnemers een diploma.
Duur en locatie. De training duurt ongeveer 2.5 uur zonder examen. Het examen neemt 30 minuten in beslag. De training vindt bij voorkeur op locatie plaats. Mocht er geen locatie beschikbaar zijn, dan zoeken wij in overleg een alternatief.
Inhoud Training Gastvrijheid
Wat is gastvrijheid? Gastvrijheid is een containerbegrip dat uiteenlopende definities kent. Om het begrip werkbaar te maken, bespreken we eerst welke definities er zijn. Daarna maken we gezamenlijk een selectie van welke definities er op de horeca van toepassing zijn en welke niet.
Gastvrijheidsnormen. Nadat we het begrip gastvrijheid werkbaar hebben gemaakt, stellen we in groepsverband een aantal gastvrijheidsnormen op als richtlijnen. Op basis van deze normen behandelen we een aantal praktijkvoorbeelden, waarna we de normen verder bespreken en bijstellen.
Adviseren en verkopen. Het adviseren van en verkopen aan gasten kan op veel verschillende manieren. Maar welke manieren zijn gastvrij? En waarom zijn bepaalde manieren gastvrijer dan anderen? We bekijken en beantwoorden deze vragen vanuit de praktijk en vanuit de communicatiekunde.
Gastvrijheid en bedrijfscultuur. Gastvrijheid en cultuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar wat is het verband tussen een bedrijfscultuur en gastvrijheid? We laten de wisselwerking tussen een bedrijfscultuur en gastvrijheid zien en leggen uit hoe je voor een positieve wisselwerking zorgt.
Gastvrije ontwikkeling. Als laatste onderdeel van de training gastvrijheid gaan we terug naar het individuele niveau. Gastvrij zijn doe je samen, maar gastvrijheid begint bij jezelf. Per tweetal stellen we een aantal concrete ontwikkelingsdoelen op en zetten we een traject uit om deze doelen te behalen. Indien gewenst begeleidt de trainer dit proces tot één maand na de training.
Voordelen Training Gastvrijheid
Voordelen voor deelnemers:
- Nieuwe inzichten op het gebied van gastvrijheid
- Verbeterde interactie met gasten en verbeterde communicatie met collega's
- Gastvrijer en efficiënter werken
- Concrete persoonlijke ontwikkelingsdoelen
- Gemakkelijker solliciteren of doorgroeien in de horeca met een diploma
- En nog vele andere voordelen..
Voordelen voor opdrachtgever:
- Verbeterde interactie met gasten en verbeterde communicatie met collega's
- Kostenbesparing door gastvrije, effectieve werkmethoden
- Verhoogde kwaliteit team dankzij gastvrijheidsnormen
- Verhoogde kwaliteit individuele werknemer dankzij ontwikkelingsdoelen
- Verkorte inwerkperiode nieuwe werknemers
- En nog vele andere voordelen..