ITIL v3 Intermediate Lifecycle: Service Operation
€1375, aangeboden door CLS Computertrainingen
Deze training brengt de deelnemer praktische richtlijnen voor hoe hij of zij de prestaties van de dienstverlening en/of de efficiëntie van de serviceorganisatie continu kan controleren en beheersen. Deze training, de ITIL Intermediate Lifecycle study: Service Operation bouwt voort op de basiskennis die tijdens de ITIL® v3 Foundation cursus is verkregen. Het is een praktijkgerichte opleiding voor deelnemers die thuis willen zijn in het inrichten en managen van de processen en functies binnen de Service Operation.Â
Doel
Het doel van deze training is om de benodigde kennis en kunde op het gebied van Service Operation, zoals deze is beschreven in het ITIL Service Operation boek, toe te passen en te valideren. Na afloop van de training is de deelnemer in staat om:
- het nut en de toegevoegde waarde van Service Operations overtuigend over te brengen;
- de Service Operations principes toe te passen;
- de Service Operations processen te controleren en te verbeteren;
- de algemene Service Operations activiteiten te besturen;
- de aan Service Operations gerelateerde methoden en technieken toe te passen;
- Service Operations te organiseren en te beleggen in de organisatie;
- de implementatie overwegingen, kritische succesfactoren en risico’s te begrijpen.
Werkwijze
De training wordt gegeven op basis van de theorie (met uitstappen naar de praktijk), een casus en (groeps)opdrachten, en praktijkgerelateerde discussies. Op deze wijze worden de ITIL versie 3 concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk.
Kwaliteit
Deze training wordt verzorgd door een ervaren en vakkundig trainer. De trainingsorganisatie, trainers en materiaal zijn geaccrediteerd door CEDEO, VOI, IITT, APMG en EXIN en worden regelmatig door deze instanties getoetst.
Doelgroep
De module ITIL v3 Intermediate Lifecycle Study Service Operations is bedoeld voor meerdere doelgroepen:
- personen die op zoek zijn naar gedetailleerde en praktische kennis op het gebied van Service Operations;
- personen die vaardigheden nodig hebben om de ITIL® v3 Service Operation Lifecycle te implementeren en de kwaliteit van de IT Service verlening te verhogen;
- personen die vaardigheden willen ontwikkelen om ITIL® v3 Service Operation Lifecycle processen en functies te kunnen managen, besturen, coördineren, integreren en/of implementeren;
- personen die (samen)werken met een Service Operation omgeving en kennis nodig hebben van de concepten, processen, functies en activiteiten;
- personen die op weg zijn naar het ITIL versie 3 Expert in IT Service Management certificaat, waar Service Operation één van de modules is om dit te realiseren.
Voorkennis
Voor deze training is het bezit van het ITIL v3 Foundation certificaat of ITIL v3 Foundation bridge certificaat een vereiste. Er is geen minimum, maar twee jaar werk ervaring in de IT is zeer wenselijk.
Duur
De cursusduur bedraagt drie dagen. Voor het examen, dient nog rekening te worden gehouden met 20 studie-uren.
Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte bedraagt acht personen.
Certificaat
Deze training zal de kandidaten voorbereiden op het examen dat bij goed gevolg zal leiden het ITIL Intermediate Certificate: Service Operation. Dit certificaat geeft u drie APMG credit points in ITIL® v3 certificering. Het examen bestaat uit acht multiple choice vragen gebaseerd op scenario’s en duurt 90 minuten.
Inclusief
Het cursusmateriaal en de lunch zijn bij de cursus inbegrepen.
Â