ITIL v3 Intermediate Capability: Service Offerings and Agreement
€1575, aangeboden door CLS Computertrainingen
De training Intermediate Capability: Service Offerings and Agreement brengt de deelnemer praktische richtlijnen voor het ontwerp, de uitvoering, de ondersteuning en de verbetering van Service Offerings and Agreement-processen (o.a. Service Portfolio Management, Service Level Management, Demand Management, Supplier Management en Financial Management) binnen de organisatie bij. In tegenstelling tot de ITIL versie 3 Foundation zal de practitioner de gerelateerde basisprincipes en kernwaarden door middel van praktijkvoorbeelden, opdrachten en discussies verder uitdiepen en toepasbaar maken. Zo wordt bijvoorbeeld in de ITIL versie 3 Foundation het begrip 'Service Level Agreement' uitgelegd en zal de practitioner aandacht besteden aan hoe een Service Level Agreement moet worden opgesteld en onderhouden.
Doel
Na afloop van de training is de deelnemer in staat om:
- het belang van Service Management aan te geven als een concept uit de praktijk met de bijbehorende Service Offerings and Agreement-principes, -doelstelling en -doelen;
- het belang van ITIL Service Offerings and Agreement voor de kwaliteit van dienstverlening aan te geven;
- de interactie tussen Service Offerings and Agreement-processen en andere Service Lifecycle-processen te begrijpen en in te zien in welke fasen van de Service Lifecycle Service Offerings and Agreement-activiteiten een rol kunnen spelen;
- de (deel)processen, activiteiten, methodes en functies van alle Service Offerings and Agreement-processen te verwoorden;
- de Service Offerings and Agreement-processen te bewaken en de prestaties inzichtelijk te maken;
- in te zien welke de technologische en implementatie-overwegingen gerelateerd zijn aan de processen;
- de uitdagingen, kritieke succesfactoren en risico's die samenhangen met Service Offerings and Agreement te onderscheiden.
Werkwijze
De training wordt gegeven op basis van de theorie (met uitstappen naar de praktijk), een casus en (groeps)opdrachten, en praktijkgerelateerde discussies. Op deze wijze worden de ITIL versie 3-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk.
Kwaliteit
Deze training wordt verzorgd door een ervaren en vakkundig trainer. De trainingsorganisatie en trainers zijn geaccrediteerd door CEDEO, VOI, IITT, APMG en EXIN en worden regelmatig door deze instanties getoetst.
Doelgroep
De module ITIL Capability study Service Offerings and Agreement is bestemd voor beheerspecialisten en managers die (gaan) deelnemen aan de uitvoering, coördinatie en verbetering van de Service Offerings and Agreement-processen en hun vaardigheden op dit gebied willen vergroten. U heeft enige jaren werkervaring met één of meer ITIL-processen op het gebied van Service Offerings and Agreement.
Voorkennis
Voor deze training is het bezit van het ITIL v3 Foundation certificaat of ITIL v3 Foundation Bridge-certificaat vereist.
Duur
De duur van deze cursus is vier dagen. Voor het examen dient rekening te worden gehouden met 20 studie-uren.
Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte bedraagt acht personen.
Certificaat
Het examen bestaat uit acht complexe case based multiple choice-vragen en duurt 90 minuten. Het certificaat geeft u vier APMG credit points in ITIL v3-certificering.
InclusiefÂ
Het cursusmateriaal en de lunch zijn bij de cursus inbegrepen.Â
Â