ITIL v3 Intermediate Capability: Operational Support and Analyses
€1475, aangeboden door CLS Computertrainingen
De training Intermediate Capability: Operational Support and Analyses brengt de deelnemer praktische richtlijnen voor het ontwerp, de uitvoering, de ondersteuning en de verbetering van Operational Support and Analyses-processen (o.a. Incident management, Problem management, Eevent management, Request fulfilment, Acces management en de IT operations organisatie) binnen de organisatie bij. In tegenstelling tot de ITIL versie 3 Foundation zal de practitioner de gerelateerde basisprincipes en kernwaarden door middel van praktijkvoorbeelden, opdrachten en discussies verder uitdiepen en toepasbaar maken. Zo wordt bijvoorbeeld in de ITIL versie 3 Foundation het begrip 'event' uitgelegd en zal de practitioner aandacht besteden aan hoe events moeten worden gedefinieerd en geïnterpreteerd en hoe het proces moet worden geborgd in de organisatie.
Doel
Na afloop van de training is de deelnemer in staat om:
- het belang van service management aan te geven als een concept uit de praktijk met de bijbehorende service operations-principes, -doelstelling en -doelen;
- het belang van ITIL Operational Support and Analyses voor de kwaliteit van dienstverlening aan te geven;
- de interactie tussen Operational Support and Analyses-processen en andere Service Lifecycle-processen te begrijpen en in te zien in welke fasen van de Service Lifecycle Operational Support and Analyses-activiteiten een rol kunnen spelen;
- de (deel)processen, activiteiten, methodes en functies van alle Operational Support and Analyses-processen te verwoorden;
- de Operational Support and Analyses-processen te bewaken en de prestaties inzichtelijk te maken;
- in te zien welke de technologie- en implementatie-overwegingen gerelateerd zijn aan de processen;
- de uitdagingen, kritieke succesfactoren en risicos die samenhangen met Operational Support and Analyses te onderscheiden.
Werkwijze
De training wordt gegeven op basis van de theorie (met uitstappen naar de praktijk), een casus en (groeps)opdrachten, en praktijkgerelateerde discussies. Op deze wijze worden de ITIL versie 3-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk.
Kwaliteit
Deze training wordt verzorgd door een ervaren en vakkundig trainer. De trainingsorganisatie en trainers zijn geaccrediteerd door CEDEO, VOI, IITT, APMG en EXIN en worden regelmatig door deze instanties getoetst.
Doelgroep
De module ITIL Capability Study Operational Support and Analyses is bedoeld voor beheerspecialisten en managers die (gaan) deelnemen aan de uitvoering, coördinatie en verbetering van de Operational Support & Analyses-processen en hun vaardigheden op dit gebied willen vergroten. U heeft enige jaren werkervaring met één of meer ITIL-processen op het gebied van Operational Support & Analyses.
Voorkennis
Voor deze training is het bezit van het ITIL v3 Foundation certificaat of ITIL v3 Foundation Bridge-certificaat een vereiste.
Duur
De duur van de cursus is vier dagen. Voor het examen dient rekening te worden gehouden met 20 studie-uren.
Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte bedraagt acht personen.
Certificaat
Het examen bestaat uit acht complexe case based multiple choice-vragen en duurt 90 minuten. Het certificaat geeft u vier APMG credit points in ITIL v3 certificering.
Inclusief
Het cursusmateriaal en de lunch zijn bij de cursus inbegrepen.
Â