ITIL v3 Intermediate Lifecycle: Continual Service Improvement
€1375, aangeboden door CLS Computertrainingen
Deze training brengt de deelnemer praktische richtlijnen voor hoe de prestaties van de dienstverlening en/of de efficiency van de serviceorganisatie continu te bewaken, analyseren, beoordelen en te verbeteren. Gedurende deze training wordt aandacht besteed hoe binnen de serviceorganisatie het gehele meetinstrumentarium te borgen, dusdanig dat continu gewerkt wordt aan het optimaliseren van de dienstverlening. Deze lifecycle study richt zich op effectief en efficiënt managen van deze fase van de service lifecycle.
Doel
Het doel van deze training is om benodigde kennis en kunde op het gebied van Continual Service Improvement (CSI), zoals deze is beschreven in het ITIL Continual Service Improvement boek, toe te passen en te valideren. Na afloop van de training is de deelnemer in staat om:
- het nut en de toegevoegde waarde van Continual Service Improvement overtuigend over te brengen;
- de Continual Service Improvement principes toe te passen;
- de Continual Service Improvement processen te introduceren, uit te voeren en te verbeteren;
- de aan Continual Service Improvement gerelateerde methoden en technieken toe te passen;
- continual Service Improvement te organiseren en te beleggen in de organisatie;
- continual Service Improvement aspecten gedurende de levenscyclus van een dienst aan te brengen en te bewaken;
- de implementatie overwegingen, kritische succesfactoren en risico’s te begrijpen.
Werkwijze
De training wordt gegeven op basis van de theorie, met uitstappen naar de praktijk middels groepsopdrachten en praktijkgerelateerde discussies. Op deze wijze worden de ITIL versie 3 concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk.
Kwaliteit
Deze training wordt verzorgd door een ervaren en vakkundig trainer. De trainingsorganisatie en trainers zijn geaccrediteerd door CEDEO, VOI, IITT, APMG en EXIN en worden regelmatig door deze instanties getoetst.
Doelgroep
De module ITIL Lifecycle Study Continual Service Improvement is bedoeld voor meerdere doelgroepen:
- personen die op weg zijn naar het ITIL versie 3 Expert in IT Service Management certificaat, waar CSI één van de modules is om dit te realiseren.
- personen die deelnemen of gaan deelnemen aan dan wel een rol spelen in de uitvoering, coördinatie en verbetering van de diensten en hun kennis en vaardigheden op dit gebied willen aanscherpen;
- personen , die op zoek zijn naar gedetailleerde en praktische kennis op het gebied van CSI;
Voorkennis
Voor deze training is het bezit van het ITIL v3 Foundation certificaat of ITIL v3 Foundation bridge certificaat een vereiste. Er is geen minimum maar 2 jaar werk ervaring in de IT is zeer wenselijk.
Duur
De duur van deze cursus bedraagt drie dagen. Voor het examen, dient nog rekening te worden gehouden met 20 studie-uren.
Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte bedraagt acht personen.
Certificaat
Het examen bestaat uit multiple choice vragen die zijn gebaseerd op een scenario en duurt 90 minuten. Het Continual Service Improvement Certificaat geeft u drie APMG credit points in ITIL® v3 certificering.
Inclusief
Het cursusmateriaal en de lunch zijn bij de cursus inbegrepen.
Â