ITIL Foundation
€1345, aangeboden door Master it Training
Goed functionerende informatiesystemen zijn essentieel voor de bedrijfsvoering van organisaties. ITIL ® (IT Infrastructure Library) is een methode voor het inrichten van processen voor service management, die kan worden ingezet om de ITdienstverlening van een organisatie te professionaliseren. Deze methode is gebaseerd op 'best practices'. Tijdens de cursus ITIL ® Foundation leert de deelnemer onder andere de basisbegrippen van ITIL ® en het belang van ITinfrastructuur en ITdienstverlening voor organisaties.Met deze training waarbinnen ook een proefexamen wordt afgelegd is de deelnemer optimaal voorbereid voor het examen 'ITIL ® Foundation in IT Service Management'. Het examen is optioneel en wordt aansluitend aan de training afgenomen. Bij uw boeking dient u aan te geven of u hiervan gebruik wil maken. De kosten voor dit examen bedragen €219,Tijdens deze cursus leert de deelnemer onder andere het volgende: Het belang van IT dienstverlening en het beheer van de ITInfrastructuur voor een organisatie en hoe deze waarde creeert voor de organisatie. Diensten, organisaties en procesmatig werken De IT Service Life cycle De belangrijkste concepten, principes, modellen en processen binnen de verschillende stadia van de IT Service Lifecycle (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement) Functies en rollen
Let op. Deze training is exclusief het examen.
Doelgroep
Professionals die betrokken zijn met het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit iedereen die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen.
Voorkennis voor de ITIL Foundation training
Er is geen specifieke vooropleiding vereist.
Onderwerpen in de ITIL Foundation training
ICT Service Management Procesmatig werken De opbouw en begrippen van ITIL ® De IT Service Life CycleDe doelstellingen en activiteiten van de verschillende stadia binnen de IT Service Life Cycle, zoals daar zijn: Service, Strategies, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement.