Medewerker salarisadministratie
Een medewerker salarisadministratie verzamelt en onderhoudt salarisgegevens van medewerkers, berekent lonen en bereidt betalingen voor.
- Stelt gegevens samen over arbeidstijd, productie en salaris op basis van tijdschrijfformulieren en andere documenten.
- Verifieert, berekent en actualiseert salarisinformatie, zoals aanwezigheid, gewerkte uren, overwerk, onregelmatigheidstoeslagen, commissies, salarisverhogingen en aanpassingen en verwerkt deze in de salarisadministratie.
- Actualiseert personeelsgegevens, zoals nieuw personeel, vrijstellingen, transfers en ontslag en verwerkt deze in de salarisadministratie.
- Berekent en verzendt arbeidslonen, toeslagen, inhoudingen en vrijwillige bijdragen.
- Verwerkt vergoedingen omtrent vakantie/verlofdagen, ziekte, zwangerschapsverlof en gemaakte onkosten.
- Maakt en verstrekt loonstroken, jaaropgaven, heffingsoverzichten etc., conform vastgestelde formats.
- Verzorgt de betalingen voor sociale voorzieningen.
- Controleert salarisinformatie op discrepanties en voert bijstellingen door.
- Verzorgt en registreert salarisaanpassingen als gevolg van eerder gemaakte fouten of verhogingen met terugwerkende kracht.
- Verschaft informatie en alle benodigde documentatie aan medewerkers en werkgever met betrekking tot salarisgegevens, belastingafdracht en secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Houdt zichzelf op de hoogte omtrent veranderingen in belastingen en wetgeving die betrekking hebben op het proces van salarisadministratie.