SEO-Copywriting
€1995, aangeboden door SRM
SEO-Copywriting
Op zoek naar handige trucs om Google te slim af te zijn? Waarmee je binnen een week bovenaan de zoekresultaten staat en je de concurrentie het nakijken geeft? Jammer, maar dan is deze training niets voor jou. De Training SEO-Copywriting is namelijk bedoeld voor professionals die liever met scherp schieten in plaats van hagel. Natuurlijk zijn er wel manieren om zoekresultaten op korte termijn te manipuleren, maar daarmee doe je je online kansen op de lange termijn flink tekort.
Daarom leer je tijdens de Training SEO-Copywriting doorgronden hoe zoekmachines écht werken, welke rol copywriting daarin speelt en hoe jij met die kennis meetbare resultaten kunt behalen die ook in de toekomst rendement blijven opleveren. Niet alleen door organisch zoekverkeer naar jouw website te leiden, maar vooral ook door met behulp van aantrekkelijke teksten voor conversie te zorgen.
SEO-copywriting in de praktijk
Stel je voor dat je een restaurant in Amsterdam hebt. Dan ben je helaas niet de enige, er zijn er namelijk meer dan 1300. De meesten daarvan hebben net als jij een website. Die willen natuurlijk allemaal bovenaan de zoekresultaten verschijnen als iemand "restaurant Amsterdam" bij Google intikt. Hoe kom je daar ooit tussen? Het antwoord is simpel: niet. En waarom zou je het eigenlijk ook willen?
Aan zo'n zoekopdracht zie je namelijk niet of iemand zin heeft in tapas of in sushi. En dat zijn klanten waar je vervolgens weinig aan hebt als je zelf een pannenkoekenrestaurant hebt waar je helemaal geen tapas of sushi serveert. Na deze cursus snap je dan ook dat optimaliseren op "restaurant Amsterdam" je weinig op zal leveren, maar dat meer specifieke termen als "pannenkoeken eten in Amsterdam" en "pannenkoekenrestaurant Jordaan" wel de juiste klanten naar je website brengen. En belangrijker: je weet hoe je dat met behulp van SEO-copywriting zelf kunt doen.
Voor wie bedoeld?
De Training SEO-Copywriting is bedoeld voor iedereen die begrijpt dat de juiste teksten op een website het verschil maken tussen een bezoeker die je website weer verlaat en een bezoeker die iets koopt. Je snapt dat zoekmachineoptimalisatie daarbij een zeer waardevol middel is, maar ook dat het nooit een doel op zich is.
Je houdt je bezig met online communicatie binnen een organisatie of je hebt ambities om als copywriter voor jezelf te beginnen. Verder snap je dat er online veel kansen liggen, maar ben je vooral benieuwd hoe je hier zelf concreet meer mee kunt doen. Tot slot roep je altijd als eerste het antwoord wanneer iemand vraagt of je iets met -d, -t of -dt schrijft.
Wat kun je na de Training SEO-Copywriting?
Tijdens en na de Training SEO-Copywriting kun je direct zelf aan de slag om jouw bestaande en toekomstige webteksten te optimaliseren. Je zult na het afronden van de training dan ook over de volgende skills beschikken:
- Je hebt een goede basiskennis van SEO
- Je kunt zelf een zoekwoordenanalyse uitvoeren
- Je kunt elke tekst van een gezond SEO-DNA voorzien
- Je beschikt over tekstuele verleidingstechnieken
- Je hebt je eigen toolkit om analyses te maken